Bokslut 2005

Ska göra som min kompis (/www.carinas-swecourt.blogspot.com) och göra bokslut för 2005.

Årets beslut: Inget större mer än att jag bestämde mig för att byta karriär, hur det går får vi se!

Årets överraskning: Tequilans effekter

Årets stora grämelse:  Tequilans effekter

Årets sex-laxar: Dela enorm våningssäng med 4 andra!!

Årets fylla: Ålandskryssningen i mars. Minneslucka! Urk

Årets sagostund: Sista åket på nyårsafton 2004! Så vackert att inleda året. Vandringen i Skottland, som att kliva rakt in i Sagan om ringen.

Årets saga: Narnia på film. Växt upp med böckerna. Älskar dem.

Årets bostad: Renoverat vardagsrum och kök. Ny färg på väggarna och nytt golv i vardagsrummet. Verkligen en ansiktslyftning.

Årets moment 22: Ingen direkt!

Årets bedrägeri: Min elräkning som kom. Oj, sa Fortum vi glömde bort att du var vår kund så nu får du en elräkning retroaktivt för 1,5 år tillbaka i tiden men eftersom vi missat ger vi rabatt på de 4500:- du ska betala. Så bra vad blir det? Njae, den är redan dragen!!! Snyft!

Årets mycket väsen för ingenting: Skulle vara dykinstruktör i klubben men det började med mycket väsen för att jag inte kunde komma på möte en dag och så rullade det på! Bestämde mig för att skona mig själv den här terminen från gnäll och istället leka med mina egna luftbubblor från flaskorna i vattnet.

Årets identitetskris:  Ok, det är inte alltid en dans på rosor att vara ensam tjej på jobbet med alla killar! Började till slut att skrika som dem för att göra mig hörd! Hmmm inte så kvinnligt men det fungerade.

Årets semestermål: Skottland och Köpenhamn.

Årets vad var det som hände: Tsunamin och dess eftereffekter. Framförallt regeringens runtbollande av ansvar istället för att någon myndighet säger "ok, det här är inte vårat ansvar - klassiker - men vi tar på oss att utreda och ta hand om eftereffekterna av tsunamin". Enorm brist på handlingskraft från regeringen.

Årets korruption:  Regeringen. Vi kallar oss en demokrati och visst  vi har demokratiska val i Sverige och kastar gärna paj på Berlusconi för att han driver Italien som envåldshärskare med mindre lagliga metoder och att han kan ändra en konstitution på bara ett par dagar. Sjävla da? Vi har ju en statsminister vars fru torde ha varit medskyldig till mutskandalen inom systembolaget på ett eller annat sätt. Inte ett ljud i media om det!

Årets hunk: Christian Bale den okrönte kungen

Årets CD: James Blunt och Da Vinci musiken.

Årets ord: Kvalite. Allt har handlat om kvalitet i år!

Årets hobby: Boxning. Nu har jag provat det. Tuffa träningspass, det var bra när man var arg, slog ur sig all ilska för att hysteriskt flämta efter andan.

Nyupptäckt hobby: Bergsvandring i Skottland. Obetalbart.

Årets Bridget Jones: Skulle köra ut firmabilen ur garaget men lyckades istället med konsstycket att parkera in mig på ett sätt om än idag är ofattbart. Fick be en kille om hjälp för att komma ut. Som om detta inte var nog kommer den coola gruppledaren över alla bilburna och frågar vad jag gjort i garaget. Jag vägrar berätta, det gör inget säger han jag går och tittar på kameraövervakningen. NEEEEEEEEEEJ, hur många var det egentligen som såg vad jag lyckades göra med bilen?? Kände mig som Bridget när hon ska åka ner för brandmansstången och de bara filmar hennes rumpa....

Årets citatkälla: "Little Britain" , "I´m a laaaaaaaady and I do ladylike things", eller "I´m the only gay in the village" och inte att förglöma den tradiga skotten med flöjt och dennes "Yeeeeeeeeesssssssssss".

Årets höjdare: Kristian och mitt nya jobb!




Kommentarer
Postat av: Sun

Una tequila mas por favor!
Din lilla identitetskris på jobbet fick i alla fall mig att ha roligt på planeringen. Haha.
Det och din lilla incident i garaget.

Postat av: Anonym

Kom igen nu Sun, jag utmanar dig att göra en egen årets bokslut!! He he he

2006-01-25 @ 18:37:08
URL: http://miriam.blogg.se
Postat av: Carina D

*skratt* Jag vill ocksa se CCTV-bandet!!! Later hur kul som helst. Och, aah, Christian Bale.... Batman, come to mama! Glomde forresten Hunk2 - Matthew MacFadyen.... SLURP! Ah, och Gerard Butler. Remember Fantomen?!?! Mmmm...

2006-01-25 @ 22:07:16
URL: http://carinas-swecourt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men hur kunde jag glömma Gerard Butler? Han var ju förra årets stora flämt när han gjorde entre i Phantom of the Opera! Mein Gott!

2006-01-26 @ 08:30:15
URL: http://miriam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback