Shoppa

Jaha, nu är jag då en yrkesarbetande småbarnsmamma i karriären....(ok..nästan iallafall) som måste klämma in absolut nödvändig shopping någonstans i schema. Ärligt talat så är det inte så stressigt att ha småbarn men problemet är att jag jobbar hela dagarna och skyndar mig hem för att få äta middag med liten viking och den tatuerade maken. Sedan leker vi lite och så är det dags för den lilla vikingen att gå och lägga sig. De små timmarna på eftermiddagen med den lilla vikingen är SÅ värdefulla nu för tiden.  Det går så fort, när som helst kommer han att ta sina första steg och jag vill verkligen inte missa det. Så vad gör man åt resten? Till saken hör att när jag var mammaledig så brydde jag mig inte ens om att shoppa så mycket kläder eftersom jag till att börja med var stor som ett hus efter graviditeten och när jag sedan gick ner i vikt så fanns det inga behov att köpa nya kläder eftersom jag kunde ha mina gamla.  Så nu när jag är tillbaka på jobbet så har det verkligen lyckats gå hål på alla jeansen...otroligt men sant!!!! När ska jag då hinna handla? Timmarna med lilla vikingen är för värdefulla för att offra på att kanske hitta ett par jeans som passar.

Till att börja med får jag lov att vara direkt rå mot mig själv och inse exakt vilken storlek jag faktiskt har och inte vilken storlek jag skulle vilja ha. Det effektiviserar tiden istället för att plocka in en massa brallor i storlekar jag inte kan ha.

För det andra har jag tack och lov ett köpcentrum nära jobbet så på lunchen får jag rusa dit och slita åt mig det jag kan hitta och prova.

Det funkade!! Jag hittade ett par supersnygga jeans idag på en gång. Faktum är att jag var så glad för de andra jag provade i MIN storlek var för stora - det känns ju alltid bra. Dessutom hann jag hem i lugn och ro för att leka med den lilla vikingen. Underbart!!!

En annan lösning jag skulle kunna tänka mig är att vi inför siesta stängt för alla affärer i city och så får de hålla öppet mellan 17-22 så vanligt folk kan shoppa i lugn och ro!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback