Segern är miiiiiiiiiiin

Efter en verkligen knäpp dag på jobbet kom jag hem till min efterlängtade lilla viking och tatuerade make. Trött slängde jag väskan på golvet och gick för att kolla dagens post. Med tanke på hur den här dagen börjat (halvvägs till tåget kom jag på att jag glömt hälften av mina grejjor hemma så jag fick vackert stega hemåt i gryningen för att hämta allt och med det missa ett tåg och komma in något sent på jobbet, väl på jobbet knäppade en kollega ut fullständigt och gav mig the silent treatment hela dagen och låtsades som om hon inte gjorde det när jag frågade vad det  var som var fel för att sedan fortsätta med the silent treatment) så när jag väl kom hem och såg brevet från allmänna reklamationsnämnden så tog jag en ordentlig funderare på om jag verkligen skulle öppna brevet idag eller vänta tills dagen efter. Med viss resignation bestämde jag att det var bättre att ta alla blää-saker samma dag istället. För att sammanfatta det hela så har jag reklamerat ett barnvagnsköp. Jag visste att det var rätt dåliga odds för att jag skulle få rätt eftersom det står tydligt på ARNs hemsida. Så jag öppnade kuvertet och slet ut beslutet bara för att läsa...."Nämnden rekommenderar företaget XX att genast betala tillbaka summan XX till undertecknad". VA.....VA.....VA....jag skummade igenom yrkanden för att hitta beslutsmotiveringen där nämnden mer eller mindre bifaller det jag sökt om och de anser att det jag anfört är skäligt!!!!! Dessutom är det en ordförande och fyra ledamöter som bestämt det och beslutet är ENHÄLLIGT!!!!! Tjohoooooooooooooo....jag jublade!!! Underbart. Det är knappast några megasummor det handlar om, dessutom är det bara en rekommendation men det var principen det handlade om och jag fick rätt. Jag tror bara Irene Kara kan uttrycka det mitt i prick "What a feeling...." (Flashdance låten).

Kommentarer
Postat av: Paola

GRATTISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!! Leve rättvisan!
Kram

2008-05-22 @ 10:47:45
Postat av: Carina D

Yessss. Det är så de ska tas! Måste kännas underbart, att liksom veta att "systemet håller". Får se om ödlan betalar nu då... Gratis till segern, advokaten! :-)

Postat av: Sandra

Hej! Läst ditt inlägg om barnvagnsköpet och tänkte höra vilket företag du anmälde och vad du hade för fel på vagnen? För det är så att jag köpte en vagn i mars i år från Emmaljunga och har haft fel på den hela tiden, så jag tänkte att du kanske kunde ge mig lite hopp om att jag får häva köpet via ARN :) du får gärna svara till min mail om du vill [email protected]

MVH / Sandra

2008-07-23 @ 12:44:37
Postat av: Jenny

Är det "vårt" lilla bråk du skriver om? Jag skäms verkligen men å andra sidan är det utrett :)

Vad skulle en dag utan dig vara, tråkigt.

kram

2008-07-24 @ 19:29:44
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: Miriam

Jenny: Förlåt...:-), det var ju inte meningen att du skulle se det...nu skäms jag!! Håller med dig, vet inte riktigt hur jag skulle fixa dagarna på jobbet utan dig och så ska du snart åka på semester. Jag får sätta upp bilder på dig på jobbet..he he he inget knäppt alls va??

2008-07-25 @ 22:37:59
Postat av: Miriam

Sandra



Jag mailar dig gärna. Företaget jag anmälde var Mammarazzi och de följde faktiskt ARNs rekommendation och betalade tillbaka mellanskillnaden. Jag mailar dig dock om det!!

2008-07-25 @ 22:39:14
Postat av: Jenny

Det är lugnt, du är förlåten hihi..

Nej det är väl normalt, ska genast skriva ut ett foto ;)

Kram

2008-07-26 @ 19:47:41
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback