Första veckan!

Så har den första veckan gått på jobbet och jag kan i ärlighetens namn säga att det känns som tre veckor. Absolut inte för att det varit tråkigt, tvärtom - det har varit en händelserik vecka innehållande allt möjligt från utbildningar till nya tjänster och en massa annat. Snarare känns det som det varit så lång tid för jag är verkligen inte van att vara utanför min egen verklighetsbubbla. Jag är ju van att spendera dagarna som jag och lilla vikingen planerat och det är då bara fråga om att se till att vikingen får mat, sova och leka så är allt bra. Nu har jag varit tvungen att åka hemifrån tidigt på morgonen, åka till jobbet och tillbringa HELA dagen där.


Veckan har varit jättebra, som sagt var - jag är i ett nytt team med en ny chef och efter att ha varit där en vecka och skrapat på ytan måste jag säga att det är glada kollegor med humor som jobbar där och jag är så nöjd. Chefen är också rolig och verkar faktiskt ha en ganska bra distans till sig själv.


Farhågorna att lilla vikingen skulle sakna mig kunde jag lugnt lägga åt sidan. Dag två ringde den tatuerade och så sa han bara skrattandes "Lyssna på det här.....Imse Vimse spindel klättra upp för trån......nerfallerregnetspolarspindelnbort" samtidigt skrattar den lilla vikingen så han håller på att kikna och få magont!! Kollegan började fnissa bakom också när hon hörde dels den tatuerade sjunga och den lilla vikingen skratta.


Så ärligt talat har den här veckan varit över förväntan och varit mer innehållsrik än förväntat. Bland annat vart jag tvungen att helt oförberedd försöka sälja in mig på ett jobb och lite annat men som sagt det roligaste var att den lilla vikingen och den tatuerade har så roligt tillsammans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback