Tjuvlyssnar på cafér

Idag passade jag på att åka till stan och handla en present till kompisen som fyllde år i helgen. När jag ändå var inne så tänkte jag att jag hinner gå och sätta mig och fika innan jag åker hem och bara ta det lugnt. Vilken tur..jag hade helt glömt bort att innan den lilla vikingen kom så var det ju ett av mina största nöjen att bara sitta och fika och ibland tjuvlyssna på folk och ibland bara glo och hitta på egna historier om dem. (Det är alltid roligt att ha med lilla vikingen och han är ett suveränt sällskap....så inget ont om honom). Idag satt det en kille i keps och en size-0 tjej mitt emot mig. Han med keps och hon supersnygg och så slängde de sig med en massa engelska termer, bredvid mig satt fyra tjejer och var högljudda såsom bara tjejer kan vara men det var bara underhållande. Jag var ganska inne i min bok dock idag så det tog ett tag innan jag hajade att tjejerna gått, istället kom det en man och en kvinna som jag tog för givet var ett par. Här kommer nu mina fördomar, först såg jag dem bara snabbt och bestämde mig för att de var kollegor på en advokatbyrå eller på mäklarbyrå, el dylikt och hon var lite yngre än honom så antingen var han en playboy som ville ha en yngre kvinna eller så hade de en affär bakom ryggen på hans fru, de hade passat på att smita ut på ett "eftermiddagsmöte" och skulle nu påbörja romansen med att fika och lära känna varandra...he he he. (Kom ihåg, det var en snabb blick som jag lyckades med allt detta på...) så jag fortsatte läsa min bok....efter ett tag börjar kvinnan att prata och jag som då bara lyssnar undrar hur jag kunde ta så fel. Av deras samtal att döma så måste det ju vara dotter och far som är ute och fikar...hon med ganska gnällig och liten röst säger "jag är inte så sugen på något men du kan väl ta något"...osökt går tankarna till alla tonåringar som bantar ner sig till anorexia...han svarar något förvånat "jag trodde du ville gå och fika...vill du inte ha något? Kan du inte ta något litet bara?"...jag var tvungen att titta upp på dem för att se hur jag kunnat ha så fel...men det hade jag inte..hon var definitivt ingen tonåring och han var inte purung men inte gamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback