Bokrea

Förra veckan så började åter årets bokrea. Jag har tänkt att så småningom ska jag och den lilla vikingen vara med någon gång när de öppnar bokrean vid midnatt men än så länge är han för liten. Trots alla reklamblad och pr för bokreorna måste jag säga att det inte alls är lika mycket som förrut. Enligt dagstidningarna ska detta bland annat bero på att nätbokhandlarna inte respekterar det officiella datumet. För mig själv kan jag nog bara säga att det egentligen handlar om att hitta rätt böcker på rean. Jag handlar på nätbutikerna för de har i regel billigare priser och framförallt har de pocketversionerna av det mesta. Jag föredrar pocket då den inte väger så mycket i handväskan och dessutom inte tar så stor plats i bokhyllan. Hade jag dock utrymme skulle jag ha ett megabibliotek hemma och kunna bada i mina böcker ungefär som Joakim von Anka badar i sina pengar. Jag kom dock hem med två fynd iallafall - en bok om bohemer som jag länge varit nyfiken på och C.S Lewis alla sju böcker om Narnia.

Den lille vikingen vill säga något också....
Jaa, jag var med mamma och pappa på bokrean. Det roligaste var nog att fika men mamma gav mig en tidning som jag fick läsa medans de kollade på böcker. Jag försökte nå dem men mina armar är inte tillräckligt långa än. Jag läste iallafall tidningen, mamma sa att det var lite våldsamt för att jag rev sönder den i smådelar MEN HALLÅ MAMMA - jag kan inte läsa så stora tidningar. Mamma hade fickorna fulla med mina småtidningar som jag rev till istället. Dessutom ska jag nu berätta att jag har en egen tandborste så varje kväll och varje morgon borstar jag nu tanden!!!

Kommentarer
Postat av: Max

Jag har oxå funderat över böcker och dess värde. Vill jag spara dem och isf varför... Är just nu inne i period där Feng Shui återigen gör sig påmind. Det finns så många spännande böcker...
Snart ett år och har en egen tandborste!
Jag kollade själv efter hos tandläkaren vid senaste besöket och jag saknar faktiskt bara tre tänder, många fler trodde jag.
Som sagt, morgon och kväll : )

2008-03-04 @ 12:09:31
Postat av: Miriam

Jag älskar böcker och har en hel trave hemma med böcker som jag samlat på mig och måste läsa nu. Jag gillar ljudböckerna också fast jag är lite kluven till dem, inser deras praktiska värde men en annan berättar röst lägger alltid in egna värderingar, jag föredrar att göra det själv.

2008-03-04 @ 15:29:38
Postat av: Carina D

Tja, Gerry Butler kunde få läsa telefonkatalogen för mig och lägga in hur mycket egna värderingar han vill.

:o)

Fast jag föredrar också böcker. Det här med att försvinna in i dem, jag skulle aldrig kunna göra det på samma sätt med en ljudbok, det känns mer som radioteater...

Postat av: Miriam

Ha ha ha, jag hör dig med Gerry...

2008-03-04 @ 22:34:28
Postat av: Sun

Har bytt blogg. Finns här: sunthea.blogg.se
Kan förklara senare varför...
Kram!

2008-03-10 @ 09:08:19
URL: http://www.sunthea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback