Besatt av steg

I påskpresent fick jag en stegräknare, jag hade önskat mig den så det var inte så att man den tatuerade maken kom med en pik. Jag tog med den på skoj första dagen för att mäta hur långt jag går - den räknar min steglängd och så får jag ut avståndet. Jag blev helt fast redan efter första promenaden som var på lite drygt 10 000 steg. Det måste jag ju bräcka och så har det nu hållt på. Idag hade jag ångan uppe då den lille vikingen sov i vagnen och jag tågade på ordentligt över ett övergångsstället och körde rätt på en gammal gammal gubbe eller rättare sagt jag körde rätt på hans käpp som åkte undan. I en splitt sekund fick jag panik när jag trodde att gubben skulle slå omkull och bryta något...men det hände ingenting...jag vet inte ens om han fattade att någon körde på hans käpp, jag bad om ursäkt men han reagerade inte...läskigt, det kanske var en mumie.

Stegräknaren räknar även ut hur många kalorier man bränner. Den delen gillar jag inte för jag tycker att jag bränner för lite. När jag har gått en mil så tycker den att jag bränt 570 kcal. Men hallå - jag har ju gått en miiiiiil, knuffandes på en barnvagn. Då sa kompisen idag - den tar ju inte hänsyn till uppförsbackar eller andra hinder som gör att dte blir tuffare....sant.

En annan kompis som länge har haft en stegräknare berättade vad hon hade som rekord häromdagen, det var nästan 30 000 steg. Jag har lyckats gå 20 800 som bäst men då bär jag inte runt den hemma än....he he he. Så bäst att lägga tungan rätt i munnen, på med skorna och gå, gå. gå.


Kommentarer
Postat av: Carina D

Ha, ha, jag ÄLSKADE min stegräknare! Förvisso blev jag mörkrädd då jag hade slösöndagar och gick, typ, 800 steg... men jag täntke att det var för att lägenheten är för liten så det är för nära mellan vardagsrum-toa-kök... Ehrm. Hm. Å andra sidan fick jag en riktig kick när jag var ute och vandrade och gick 20000 upp för första berget - och jag skulle göra ett till!

Fast jag minns att det tog ett tag att ställa in den så att den inte över/underräknade.

Nåväl, nu har jag offrat den till bergsguden. Eller nåt. Förlorade den någonstans på Beinn an Dothaidh.

Ha så kul!!!

Postat av: Eva

Jag slängde min när den räknade steg på varje gupp då jag hade den på jobbet. Ville se hur mycket jag gick under en dag, så jag hade den med i bussen.Fick sen en annan och då var jag tvungen att stampa som den värsta millitär för att den skulle reagera...så jag slängde även den.
Nu trampar jag på en trampmaskin och försöker komma upp i 50 min och passera gränsen för nära döden upplevelse klarar 30min utan att dö haha

2008-04-02 @ 09:29:09
Postat av: Miriam

He he he...det är ju en liten vetenskap att stämma in den rätt men jag har den som riktmärke. Har insett att beroende på var i byxlinningen man sätter den och vilka byxor man har på sig så är den mer eller mindre känslig. Jag använder den mer som en extra peppare att ta mig i kragen och gå lite mer...lite längre...

Jag gillar trampmaskinerna de första 5 minuterna för jag känner mig så duktigt efter ca 15 minuter brukar jag hänga på handtagen så gott det går och efter 30 minuter brukar mina fötter ha domnat...he he he

2008-04-05 @ 21:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback