Bra och dåliga filmer

Häromdagen hyrde vi ARN. Vi var väl inte superexalterade men alla andra filmer vi ville se var uthyrda så vi kunde väl lika bra se den ändå trots att alla vi kände hade sågat den ganska bra. Efter att ha sett den måste jag säga att jag undrar om jag sett samma ARN- tempelriddaren som de andra sett för jag tyckte den var jättebra och jag ser definitivt fram emot uppföljaren till den. De som sett den sa att den var inte värd att slösa tid på etc etc men jag tyckte den var jätteintressant och skildrade den svenska historien på ett intressant sett. Det är intressant egentligen hur påverkad man blir av andras åsikter - särskilt vänner och bekantas. Jag kommer ihåg när Yalla yalla kom och folk mer eller mindre geni-förklarade filmen och regissören. Efter många om och men kom jag mig för att se den men då med motsatt effekt till Arn. När jag sett Yalla yalla så undrade jag om det var samma film som alla andra hade geniförklarat. Jag tyckte den var synneligen medioker och ganska så händelselös ibland. Nåja, det är ju tur att smaken är som baken.....

Kommentarer
Postat av: Carina D

Jag hör till sågarna, men det tar för lång tid att säga varför. Tyckte dock den saknade tydlig tråd, hade dåliga skådisar och pinsam dialog. Men, men. Å andra sidan gillade jag Jalla, Jalla. :-D



Det roliga är ju att man lär sig vilka man kan ta tips från, även om man inte tycker lika. T ex en kompis och jag har i princip alltid TOTALT motsatt åsikt. Så, om hon inte gillar en film så rusar jag och ser den. :-) Toppen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback