Långt hår - kort hår - långt hår - kort hår

Ni vet hur det är när man bara vaknar en dag och inser att man borde ha klippt håret för länge sedan. Jag som är ganska lat orkar inte ha alltför korta frisyrer eftersom det kräver en del arbete för att jag inte ska se ut som en höstack i huvudet. Så vaknade jag en dag och insåg att det var dags att trimma barret. Bokade en tid i måndags och gick hela helgen och tänkte att det skulle bli så skönt att klippa det långa håret. Jag funderade på att klippa av allt hår till en page eller bob men så ångrade jag mig på söndag kväll men en decimeter kunde jag väl ändå klippa av tyckte jag.

Idag var det dags. Jag gick dit och var förväntansfull, när jag sa vad jag tänkt mig tittade min frisör lite undrande men sa inget. Ööhh sa jag, vill du klippa det på något annat sätt?? Hmm...nej sa hon, vi tar av en decimeter om det är det du vill.... Hon är jättebra så henne är jag nöjd med jag bara önskar att hon stod på sig med vad hon tyckte mer ibland för nu har jag fått min vilja igenom. Jag ser nu ut som Miriam 12 år som bestämde sig för att klippa etappklippning och så ligger håret nästan slickat. Det är bara ryggsäck och plåster på knäna som saknas. Jag kan inte fatta att jag klippte av mig allt håret. Jag som tänkte att det skulle vara så bra att klippa av håret och se lite mer vuxen ut, men jag ser inte vuxen ut i håret - jag ser ut som 12 år!!!! Dessutom får man betala extra för att de fönar håret så det hade jag tänkt klara mig utan men då sa hon att hon var tvungen att torka det för att flika topparna, jaha - ja tänkte jag men det är väl ok - men så fick jag betala för det trots att det var hon som var tvungen att torka det för att flicka med någon rakkniv....blääää!!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hehe... du är säkert jättefin.

Sitter här och läser din blogg istället för att fika. Är förbannad, förlåt men måste skriva av mig, 25:ans sliinga var avstängd, jag ringde genast till växeln och slog på den, när jag pratade med Ninni och Karima vägrade hon titta på mig :)

Imorgon ska jag klippa mig, inte super blont utan det blir bara lite slingor, han hade någon ide om hur det skulle se ut, det skulle bli billigare oxå ;)

Saknar dig här, hur ska du klara dig utan mig i 4 veckor haha..

kram

Postat av: Jenny

Se till att njut nu, av din lediga tid med lillen...

Hoppas ni får en underbar dag imorgon. kram

2008-07-31 @ 21:10:25
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: Miriam

Jenny stå ut!!! Imorgon är det sista dagen och du ska fixa håret och bara ha det så bra. Det kommer ta en kväll och sedan har du glömt bort de mindre trevliga på jobbet.



Det kommer vara supertråkigt utan dig!!!! Har du tejpat upp bilder i verklig storlek på väggarna på jobbet nu?? :-)

2008-07-31 @ 21:25:33
Postat av: Jenny

Härligt att någon kommer att sakna mig hihi..

Tänkte att ni skulle slippa se mitt fula tryne så sorry, inga posters på mig ;)

Lägger in bild imorgon på håret. Nyfiken på hur ditt ser ut nu?!

Kram

2008-07-31 @ 21:29:32
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback