Hysterisk vecka och äntligen helg

Denna vecka har varit hysterisk på jobbet och det blev inte bättre av att kompisen http://aikmansgirl.webblogg.se/ inte sitter med samma arbetsuppgifter. Det som dock varit roligt är att det bara varit kollegor på jobbet som jag gillar så det har varit rätt roligt iallafall. Trots det har jag kommit hem på kvällarna och varit så trött så jag har slocknat i soffan när den lilla vikingen har somnat, jag har nog inte varit världens roligaste sällskap för den tatuerade maken. Inte blev det bättre på jobbet av att chefen varit skum den här veckan så jag har gjort mitt bästa för att hålla mig undan när han kommer. Jag har bara längtat fram till helgen...underbara härliga helg då jag äntligen skulle få vara ledig. På söndag fyller jag år så jag har planerat att äta mängder med glass. Jag har inte sagt något på jobbet eftersom det känns så fånigt...d v s jag har ingen lust att gå och tala om för alla att jag fyller år för då känns det som man uppmanar till att uppmärksamma mig på ett eller annat sätt. Jag berättade inte ens när jag skulle gifta mig att jag skulle göra det vilket några av tanterna blev sura för.

Så idag var det osedvanligt stressigt igen trots att jag hoppats på en lugnare dag men så blev det inte. Fram emot lunch var jag helt slut och undrade seriöst hur jag skulle orka vara trevlig mot kompisen som skulle komma på middag som jag dessutom verkligen sett fram emot. Blä blä blä för jobbet ibland. Jag tycker ganska ofta att det är en omänskligt orättvisa att jag måste jobba...så det så...tyvärr betalar ju ingen annan mina räkningar så....

Jag var iallafall tvungen att springa ut och köpa en lunchmacka och när jag kom tillbaka så stod det en stor bukett blommor på bordet. Först fattade jag ingenting förräns kollegan som sitter bredvid mig sa GRATTIS....åååhhh...åhh...de visste att jag fyllde år och hade samlat ihop pengar fast vi bara var fyra allt som allt och köpt blommor till mig. Jag blev jätteglad och lite förlägen och kände mig som fyra år och precis fått en jättegodispåse....jag fick en massa bra energi resten av dagen och hade supertevligt på kvällen med kompisen och familjen. Livet är rätt bra fast jag måste jobba!!

Kommentarer
Postat av: Carina D

Åh, vilken underbar gest - och känsla! Jag satt och tänkte på det under hela bloggen, att jag skulle säga att de kanske visste ändå... och så gjorde de det! :-D Jag blev också jättepaff när jag fick kort (från TVÅ team eftersom jag just bytt) när jag fyllde år. Trodde inte nya visste och trodde inte gamla brydde sig. Men visst värmer det! Att bli ihågkommen. Underbart, nu kan du sitta och lukta på blommorna och ha det alldeles, alldeles underbart. :-)



Åh vad gott det lät med glass, förresten... Ta en sked åt mig också! Åh, förresten, jag ska nog käka en liten Ben & Jerry åt din ära! Bara därför... :-)

Postat av: Jenny

Kul att vår lilla gest uppskattades. Klart du ska firas när du fyller :)

Kram

2008-07-26 @ 17:44:17
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/
Postat av: Miriam

Tack tack kära vänner - ja imorgon åker prinsesskronan och tårtklänningen på!!!

2008-07-26 @ 21:46:12
Postat av: Jenny

GRATTIS vännen, hoppas du får en underbar dag med massor med glass :)

Kram Kram

Ps! Tack för din kommentar, idag ska det bara badas och solas.

2008-07-27 @ 08:20:42
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback