Ur vikingens perspektiv - IV

Idag har jag varit på något som heter Öppen Förskola. Mamma pratade om det hela morgonen och jag fattade ingenting men men vi gick ut efter att jag fått second breakfast. När vi kom fram (det gick jättefort hemifrån...jag trodde typ att jag skulle vara fast i vagnen i evighet som vanligt när hon stoppar ner mig) så kom det en snäll tant som skulle sätta upp en lapp på dörren som sade att det var fullt. Mamma sa bara...jaha, va synd...så tittade tanten på mig och log och hon såg så snäll ut så jag log tillbaka då sa tanten att det var väl klart att vi skulle komma in och att det var de som kommer efter oss som fick vänta....

Oj vad det var många barn där inne. Tanten som mötte oss var lektanten på den där öppna förskolan och hon sa att vi kom precis i tid för sångstunden. Sångstund???? Mamma och jag gick in och satte oss på en stor mjuk matta där alla andra satt, jag satt i mammas knä. Lektanten tog fram en stor låda som hon knackade på...va konstigt...så tog hon fram en docka...det var jättespännande och roligt men jag fattade inte så mycket...hon sjöng en massa sånger som jag aldrig hört förrut så jag blev lite uttråkad och försökte krypa iväg och ta en bil men mamma höll i mig och försökte få mig att sjunga...precis då började de sjunga en sång jag kände igen...Imse vimse spindel....aha, jag kan visst någon sång...tjohooo mamma!!!

Jag lekte med en stor gul ballong och bredvid mig satt en annan liten kille, han pussade på mig...mamma bara skrattade medans hans mamma försökte be om ursäkt men mamma tyckte bara det var roligt...jag gungade på en gunghäst, kröp in i ett tält, smakade på några bollar och lite annat. Det var jätteroligt. Mamma säger att vi ska gå tillbaka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback