Tillbaka

28254-20


Så här såg vårat foto ut från Saugus juldekoration. Det var så fint i USA för det  var snö både i New Hampshire där vi var och i Boston också. Ärligt talat måste jag säga att jag näst intill beundrar de som har dekorerat - vilket jobb. Det var många träd som såg ut som de här, för att inte prata om hur trädgårdarna ser ut. När vi kom stod det dessutom en jultomte och två tomtenissor och delade ut polkagrisar/candycans.

Häromdagen gick vi iallafall till barnmorskan för att väga den lilla vikingen och se om han gått upp något i vikt efter maginfluensan. Vi kom ett par minuter efter att öppna mottagningen öppnat och det var nästan fullt. Saken är den att nästan alla som är där har samma barnmorska - den vi har. Jag förstår varför också, hon är så bra och avslappnad och lyssnar verkligen och kommer med bra råd utan att fördöma föräldrarna. Eftersom jag vägde lilla vikingen själv skulle jag egentligen bara låta dem skriva in vikten i deras diagram....så efter 40 minuter kom en annan barnmorska ut och frågade om hon kunde hjälpa till....jag gav upp och sa ja tack. Väl inne så kom jag på att jag skulle fråga om hans sovvanor och om hon hade något knep eftersom han haft lite svårt att somna...hon tittade på mig och sade..."ja, friktionen mellan föräldrar är ju viktig och man behöver ju inte låta en främling hålla på med barnet....." va....??? Jag hajade inte ett jota....så fortsatte hon med samma mystiska uttalanden...jag gav upp, lilla killen mår bra och det var det enda som var viktigt, det och det faktum att jag inte byter barnmorska!!!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Men hjälp, vad är det för barnmorska?!!? Skönt att lillvikingen mår bra i alla fall! :)

Postat av: Miriam

I know!!! Jag blev rätt ställd och så tackade jag högre makter för att vi har en så bra barnmorska i vanliga fall. Otroligt!!

2008-01-09 @ 00:01:41
Postat av: Carina D

Du fattar inte vad hon menar? Låt mig förtydliga; om jordgubbarna ömsar skin i källaren och tuppen låter tåget dansa polka i skymningen så kommer det gå mycket bättre. Tro mig, jag vet vad jag pratar om, jag också. :o)

2008-01-10 @ 08:32:50
URL: http://carinas-swecourt.blogspot.com
Postat av: Marie

Que???!!!
Nämen, Carina- nu har det väl ändå slagit slint, alldeles för mycket Guinnes på sistone? ;) hihi...

Men jag håller, vilken knasig barnmorska- henne ska ni definitivt undvika!

2008-01-10 @ 14:53:50
Postat av: Miriam

He he he, jag tycker Carina har sammanfattat hela besöket mycket bra. Med eller utan hjälp av öl...he he he

2008-01-10 @ 20:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback