Liten viking tänker inte sova på svensk tid!

Den lilla vikingen sover inte på svensk tid ännu. Det är snart en vecka sedan vi kom hem och i vanliga fall så somnar han mellan sju och åtta på kvällen. Nu vill han inte somna förräns vid halvtolv tolv på natten men å andra sidan sover han till 11 på dagarna om han får bestämma själv. Det får han inte.

Igår försökte jag lägga honom vanlig tid och trodde att jag rott i land med det, mäkta nöjd med mig själv kollade jag färdigt på The Bourne Ultimatum och hörde sedan att den lilla vikingen vaknat. Jag försökte lägga om honom som vanligt men varje gång jag försökte smita ut från sovrummet så vaknade han....djup djup suck och så gav jag upp och tog med honom ut i vardagsrummet. Så försökte jag gå och lägga mig tidigare istället själv med honom....jag tror han somnade vid halvtolv ändå....

Idag testar jag och den tatuerade en annan teknik istället....vi tog upp honom vid halvsju imorse och försöker nu med en chocktaktik istället. Vi får se om det fungerar....dessutom är det värsta snöfallet ute - vilket är superfint - men inte så praktiskt att dra barnvagn i innan de sandat/saltat trottoarerna (i stockholm verkar de alltid göra det på natten, den tatuerade brukar morra ur mungipan att det är för att ploggubbarna är så snåla så de vill ha nattOBet. De vill väl inte jobba för en billig dagpenning när de får dubbelt så mycket betalt på natten) så jag leker med den lille vikingen hela dagen så får vi se om han blir lite tröttare då...he he he.

Kommentarer
Postat av: Carina D

Hur gick taktiken?!?

Postat av: Miriam

Hmm...det gick sådär. Igår somnade han iallafall tjugo i elva så det var ju en timma tidigare åtminstone. Nu sover han för fulla muggar och det känns taskigt att väcka honom men vad göra? Klart vi kan anpassa oss till honom också men det blir så tokigt då!!

2008-01-04 @ 10:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback