IMDB.COM Junkie

För ett tag sedan så visade någon mig sajten http://www.imdb.com/ där man kan kolla allt om filmer och skådespelare. I början kollade jag inte så mycket tills jag en dag utan att märka det själv kollade nästan alla filmer och skådespelare. Det började med att jag såg Jane Eyre och kände inte igen den manliga skådespelaren...så jag surfade upp det på IMDB...jaha...ja ja, där ser man samma kille som spelade Gustav Graves i en bondfilm. Så såg jag nyinspelningarna av Emma och Northanger Abbey, helt plötsligt dök det upp nya skådespelare som jag aldrig sett förrut och så undrade jag vad som hänt med alla dem som spelat in tidigare versioner av Jane Austen. Colin Firth, Hugh Grant och framförallt Emma Thompson har ju gjort bra ifrån sig. Kate Beckinsale är ju numera känd för andra filmer också, bland annat Underworld. Så fortsätter det...dessutom så är det länkat om skådespelaren är gift med någon också och då börjar jag kolla upp det. Egentligen tror jag att jag gillar IMDB.com så mycket för där finns det mer fakta om kändisarna och filmerna till skillnad från skvallertidningarna som hittar på egna saker eller överdriver något som inträffat. Jag brukar alltid känna mig så smutsig när jag läst en sådan tidning - som om jag själv skulle ha rotat runt i kändisarnas sopor för att hitta på nyheter om det men på IMDB får jag veta det jag är intresserad av att veta utan att känna att jag kränker någons privatliv och jag kan snoka så mycket jag vill.


Den lilla vikingen ville skriva några avslutande ord också: c§ffsg5vdxr35reddw2qf§saewsatqtawtwsazsaz

Kommentarer
Postat av: Eva

Hejsan!
Hur kan man se filmer på IMDb? Har registrerat mig men fattar noll HEHE

2008-01-30 @ 23:04:03
Postat av: Miriam

Jag vet inte om man kan se filmer på IMDB men man kan kolla alla skådespelare, regissörer etc på IMDB. Jag har inte en aning om hur man kollar film på internet...

2008-01-31 @ 19:27:49
Postat av: Eva

Jodå, jag har kollat vidare, men det kostar pengar och så intresserad är jag inte.
Hoppas allt är bra med Er

2008-02-05 @ 12:04:44
Postat av: Carina D

HÅller med du, IMDB är super! Den är mitt mest använda lexikon - jämte Wikipedia... Som du säger, man kan ju direkt kolla upp snubbar man inte känner till. Ibland får man en liten aha-upplevelse (jaså är det HAN!) och så får man bra tips på nya filmer att se, och ibland inser man att man sett typ allt han gjort men inte liksom lagt märke till honom... (läs Sean Bean) Och så får man veta lite vad som är på G också, även om jag märkt att man inte alltid kan lita på det. Brukar surfa där på skoj på jobbet när jag har tråkigt. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback