Äventyrare..!

Snart är det dags för mig att gå tillbaka till jobbet och så ska den tatuerade vara hemma med den lilla vikingen. Jag har nästintill ångestpanik och vill inte inte inte gå tillbaka till jobbet. Dels för att jag inte vill missa något i den lilla vikingens liv när han är liten men också för att jag vill ha ett annat jobb.

Det är jättebra att jobba statligt med 6 veckors semester, ingen som kräver övertid etc etc men jag skulle ändå vilja ha ett annat jobb. Fick jag bestämma skulle jag kunna tänka mig att vara äventyrare...eller så skulle jag kunna tänka mig att prov-gå och utvärdera nya modeller av vandringsskor och annan vandringsutrustning (men inte tält - jag gillar sängar och mygg/knott-fritt när jag ska sova), eller prova dykutrustningar (det gjorde jag ett tag faktiskt) etc.

Poängen är att jag verkligen, verkligen funderar varje dag på vad jag verkligen verkligen skulle vilja göra men jag vet inte riktigt. Skådespelare är väl alltid bra för då kan man ju prova på att vara en massa saker men jag har inte riktigt det behovet av uppmärksamhet som skådespelare har och jag är nog för gammal också faktiskt dessutom skulle jag föredra att vara stuntkvinna.... När jag var yngre (ok, jag är INTE lastgammal) valde jag i regel jobb som jag var intresserad utav och struntade i vad det betalade. Det var jätteroligt men i slutändan var jag glad om pengarna räckte till hyra, mat och annat. Ofta fick jag ta extrajobb för att få det ekonomiska att gå runt så det var ok då.

Jag tycker faktiskt att livet är för kort för att slösa bort på saker som är tråkiga, oavsett om alla snusförnuftiga säger att det måste man göra för att betala hyran. Tack för det men det är väl tämligen uppenbart poängen är att ha roligt samtidigt och inte bara nöja sig.

Jag får återigen sätta mig ner och gnugga hjärnkontoret för att se om jag kan komma på något!! Jag måste ha missat något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback