Liten Viking på nya äventyr

För några veckor sa mamma att vi skulle gå till något som hette öppna förskolan...jag visste inte vad det var men mamma bestämmer ändå allt så det brukar bara vara att följa med och hoppas på att det är roligt. Det var jätteroligt...fullt med andra barn och föräldrar....de hade en stor mjuk matta på golvet så det var mycket skönare att krypa runt på golvet för knäna.

Nu har jag varit där några gånger och idag så kröp jag iväg utan att ens titta på var mamma var. Jag behöver väl inte det...jag är ju stora killen nu och klarar mig själv..he he he. Dessutom var jag tvungen att visa min nya frisyr för de andra barnen där. Mamma och pappa klippte mig häromdagen...jag förstår inte riktigt varför de sjåsar så mycket om det....men helt plötsligt var det kallare om öronen ochdet var skönt att inte ha en massa hår i ögonen. Så idag kom jag till öppna förskolan för att visa mitt nya kortklippta hår...då hade Jonathans föräldrar klippt hans hår ännu kortare, superkort och hans pappa är långhårig. Jaaa, det är inte lätt att vara liten...det ska ni veta.

Idag bestämde jag mig för att jag ville se vad som fanns i lådan som lektanten alltid knackar på och öppnar. Vi sitter alltid i ring och sjunger och så knackar lektanten på lådan och plockar upp olika grejjor...idag ville jag också se vad som fanns i. Jag fick krypa över hela mattan för att komma dit, på vägen så var det flera bebisar och barn som försökte stoppa mig....en hoppade på mig bakifrån, en annan försökte dra mig i håret och en satte sig i vägen...mamma sa att det var rena Golgata för mig att komma fram men jag lyckades he he he Tjohooooo!!! Jag knackade också på lådan...he he he dessutom kan jag nypa till andra barn också fast jag brukar låta bli för det finns mycket roligare saker att göra.

Kommentarer
Postat av: Max

På lördag får jag träffa en nyklippt Vidar : )
Välkommen !

2008-02-21 @ 19:47:06
Postat av: Olivia

Åh jag vill se hans nya frisyr! Kan inte du lägga ut en bild? Pleaaase :)
Hoppas allt är bra med er annars. Kram Olivia

Postat av: Marie

Vilka spännande äventyr vikingen är ute på... men lite läskigt för mamma med alla andra vilda barn runt omkring- bra att sonen lärt sig nyptricket iaf! :)

2008-02-22 @ 12:04:36
Postat av: Miriam

Ha ha ha...ska se om jag kan hitta något foto att lägga ut på Vikingen.

Han är så snäll än så än så länge nyps han inte medvetet men när han blir störra ska jag nog lära honom lite...fast säg inget...:-)

2008-02-23 @ 11:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback