Den lille vikingen

Nu har mamma somnat så då ska jag berätta hur veckan varit. Jag har varit lite trött och inte så hungrig den senaste veckan. Mamma var jätteorolig för några dagar sedan för då sa hon att jag gått ner jättemycket i vikt och att jag verkat ha fått någon maggrej som konstigt nog inte smittade mamma och pappa och så ville jag inte äta. Mamma försökte med allt, hon gav mig min favoritmat men jag ville inte ha. Jag var inte så sugen på mat eller det andra hon försökte ge mig. Hon gav mig en massa att drdicka och jag var faktiskt jättetörstig så det var gott.

Det har kliat och känts konstigt i munnen. Det är jobbigt när mamma och pappa inte fattar. Jag försöker ju förklara, jag stoppar ju till och med in fingrarna i munnen för att visa men de hajjar ju ingenting...åhhh...päron.

Så häromnatten var det riktigt illa, det kliade och gjorde ont i munnen och jag kunde inte sova. Jag försökte hitta en ställning att sova i för att få bort det onda...om jag sov på ansiktet kanske....men då vaknade mamma och snurrade mig på sidan....något om att man inte ska sova på ansiktet....på morgonen när jag brukar sova så gick inte det heller för det bara fortsatte. Pappa sov och mamma försökte vila med mig men det gick inte att vila för det var så irriterande och jag ville bara få bort det och mamma sa att det verkade klia i hela kroppen på mig fast jag var så trött så jag borde svimma. Så helt plötsligt ser mamma lite konstig ut och säger...."Jag undrar om..., kan det vara så???" Så stoppade hon in sitt finger i min mun och kände runt. Det smakade mamma om fingret och så sa hon "....mammas lilla hjärta...du har ju fått din första tand...ja, jösses det är väl klart att det är jobbigt för dig. Lilla vännen att mamma och pappa inte fattat det innan...." Det är okej mamma, jag är ju enda lilla vikingen i den här familjen. Mamma strök på något i munnen så kliandet gick över och jag kunde äntligen somna. Undrar vad en tand är....kanske den där hårda grejjen som mamma och pappa vill känna på hela tiden.  Jag skriker till ibland när det får vara nog...vi ska ju leka!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men så skönt att det inte var något "allvarligare"- man blev ju lite orolig... vikingens första tand, gratulerar! :)

2008-02-29 @ 08:38:02
Postat av: Miriam

Ha ha, jag tack och lov...

2008-02-29 @ 18:30:06
Postat av: Max

Sovit gott !
Det kommer snart fler Vidar...

Kram på dig

2008-03-01 @ 20:29:19
Postat av: Carina D

Liten viking har blivit stor viking! Grattis, gubben! Och du.... pssst, allt det där du har sugit på... prova att liksom klämma till med tanden så ska du få se något kul.... Mamma kommer älska det. ;-)

Postat av: Olivia

Åh grattis! Vad roligt med första tanden! Kram på er!

2008-03-03 @ 12:34:25
URL: http://janssonsuniversum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback