Barnvagnen del...oh it never ends does it???

För er som följt sagan om den trasiga barnvagnen så vet ni nu att ärendet ligger hos Allmänna reklamationsnämnden. För några veckor sedan fick jag svara på en skrivelse från motparten. Motparten hade skrivit en del saker som inte  var sanna (bland annat att hon erbjudit en ny vagn istället för den gamla) och då fick jag tillfälle att svara på dessa. Igår kom svaret på mitt svar och nu helt plötsligt kan återförsäljaren inte längre förstå vad problemet är eftersom hon har gjort det hon ska... Bland annat så tycker hon att det är väl samma sak att häva köpet och ge tillbaka 55% av pengarna och  så köper vi en ny av henne för de futtiga pengarna vi fick tillbaka, som att hon ersätter oss med en helt ny barnvagn istället för den som gick sönder!!! Men det är en jätteskillnad...en ny vagn för samma pris som den ursprungliga är en ersättning enligt Konsumentköplagen....ett hävt köp där den lilla restsumman går till att köpa en ny vagn är inte alls samma sak, där har konsumenten förlorat pengar men det tyckte inte hon, vilket kan vara naturligt kanske för henne. Men efter att ha skrivit några svar så kan hon inte längre förstå problemet....

I svarsskrivelserna ska man bara skriva om man kan tillföra något nytt i ärendet inte mer förtydliganden och jag känner mig snart som en långrandig jurist som kör uttröttningstricket bara för att vinna. Nu kan det ta upp till 6 månader innan ARN avgör ärendet...!!!


Kommentarer
Postat av: Max

Don´t give up !

2008-02-28 @ 12:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback