Sista touchen med nya lägenheten

Häromdagen hade vi sista mötet med inredningsarkitekten (förrutom beslagskvällen...hmm) där vi skulle gå igenom alla våra val till den nya lägenheten. Det var jättebra att få träffa arkitekten men det är verkligen svårt att inreda en lägenhet som vi inte sett än. Den tatuerade tycker det var läskigt att vi var överens om sovrumstapeten så snabbt. Då ska man veta att vi har gått igenom EN MASSA TAPETER....Dear god vad det finns mycket tapeter att välja på!!! En hel del supercoola tapeter och en del är verkligen rena rama konstverken men de kanske inte funkar som tapeter i ett vanligt hem. Har man däremot tillräckligt med yta kan man göra så häftiga grejjor.

Hallgolvet är faktiskt min favorit och vi får se om det blir som jag tänkt mig...ni får hålla er till tåls så ska jag lägga ut bilder sedan på valda delar. Jag ser jättemycket fram emot det nya badkaret också...vi valde ett som står på tassar....jag tycker det ser så romantiskt ut med badkar på tassar...det är jättefint och nej det är inga guldtassar. Vi håller oss till ganska neutrala färger i badrummet. I vårat badrum nu har vi fönster vilket innebär att det kommer in naturligt ljus och då funkar det att ha lite färger men i ett badrum utan fönster gäller det att vara hemma på bra ljussättning för att färgerna inte ska äta upp ljuset. Så jag kände att jag var tvungen att visualisera ett badrum...då tänkte jag naturligtvis på alla coola badrum som de inredde i Bondi Beach..(ok, det var det där australiensiska programmet the project där fyra par tävlade om att inreda en lägenhet och deras badrum var helt otroliga) och den tatuerade sambon ville inredda allt i en speciell typ av Höganäs metallic kakel...njae skulle inte tro det va??

Nu återstår det bara att vänta och se hur det blev med allt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härlig tid ni har framför er, att få planera nya lägenheten. Snart är det dags att flytta, det går fort.

Snart ses vi :)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback