Kulturfyran om böcker

1, Vilken bok läser du just nu?
Paolo Coelho "Häxan från Portobello". Hans bok "Alkemisten" läste jag för många år sedan och den satte många minnesvärda tankar i huvudet som stannat kvar. Den här boken är också intressant.

2, Vilken bok ligger på tur?
Vet faktiskt inte. Tänkte gå till biblioteket och låna något. Jag har insett att om jag går och handlar böcker så håller jag mig till saker som jag vet att jag nog kommer att gilla eftersom det kostar att köpa en bok medan att låna den inte innebär samma kostnadsrisk. Jag har fått tag i en massa roliga böcker på biblioteket och kom på för några månader sedan att det är bättre att gå dit.

3, Vem är din favoritförfattare?
Just nu är det fortfarande Marian Keyes, gillar hennes lättsamma sätt att skriva om tunga ämnen. Alexander McAll Smith är också en favorit, hans serie om söndags filosofi klubben och böckerna om 44 Scotland street är också underhållande. Donna Leon är en klar höjdare och av någon anledning blir jag alltid extra inspirerad att laga god mat när jag läser om commissario Brunetti.

4, Vad tycker du om hösten som årstid?
I vanliga fall brukar jag tycka att det är jättemysigt när hösten kommer men ärligt talat så längtar jag inte alls i år. Jag vill att det ska vara sommar mycket längre till, Jag fattar inte vart den här sommaren tog vägen. Jag läser mer på sormarna än jag gör på hösten och på vinterna.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hallå.

Allt bra med er? Står du ut på jobbet utan mig? Lite skvaller kanske :)

Vi är hemma nu, efter mycket sol och bad, ca 40 grader varje dag.

Kom det något vykort till jobbet?

Kram

Postat av: Stephanie

Hej jag och Nathalie har en frågestund på våran blogg så om du vill så kan du ju fråga något=)

2009-12-19 @ 23:08:40
URL: http://systrarnaroose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback