Bara en liten vecka kvar

Även denna söndag lyckades jag undvika söndagsångesten inför att gå tillbaka till jobbet. Jag är ledig imorgon eftersom den tatuerade maken fyller år. Sedan är det bara fyra dagar kvar till SEMESTER. Jag längtar...jag är så otålig, jag vill ha semester nu!!

Annars har helgen förflutit lugnt och skönt. Vi vågade oss in till stan igår men det är alltid med livet som insats man åker in till stan en lördag men nu var vi tvugna att ha nya patroner till skrivaren så det var bara att vara modig och åka in till staden som höll på att fyllas till bristningsgräns av shoppingsugna människor. På eftermiddagen var vi hos några kompisar och då passade jag på att gosa lite med deras bebis, han är bara 7 månader. Så söt.

Idag var vi och hälsade på min mamma. På vägen hem skulle vi förbi hemköp och medans den tatuerade och den lilla vikingen satt i bilen och väntade sprang jag in och handlade. När jag skulle betala var jag lite tankspridd och lämnade fram 204 kronor istället för 264 kr som det kostade. Kassatanten tittade surt på mig och viftade med pengarna. Jaa..sa jag frågande?? Det kostar tvåhundraSEXTIOfyra kronor sa hon surt som om jag försökte få det billigare. Oj, sa jag det  var ju inte meningen vänta så ska du få resten. Tanten suckade och jag sa igen om du tar det lite lugnt ska du få pengarna...Jag tar det lugnt svarade tanten surt, jaha sa jag det tycker inte jag och du behöver inte vara så otrevlig. Ääärrrrr jag oootreeevlig sa tanten, jaa, sa jag, jag tycker du är ganska otrevlig. Det var ett misstag inget annat, jag försöker inte blåsa dig på några pengar så du behöver inte var så otrevlig. Hon knep ihop läpparna tittade på kunden bakom mig och skakade på huvudet. Nu funderar jag mest på om jag ska skriva till hemköps marknadsavdelning eller låta den gamla sunkiga tanten försurna. Jag blev inte så ledsen för det för min helg har varit så trevlig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha.. har vi inte gått om sura "tanter" på vårt jobb, dem är f_n överallt :)

Det är inga problem att gå tillbaka till jobbet, det svåraste är att vara ifrån Micke, han jobbar idag och jag saknar honom redan :)

Det är ju synd att vi bara jobbar fyra dgr tillsammans men du är värd semester, är det tre veckor du blir borta?

Ses imorgon, kommer inte komma lika tidigt men före kl. åtta iallafall.

Kram

Postat av: Olivia

Jag hatar såna surrrrra tanter!!!

Du får gratta maken din från oss tre!

Kram Olivia o familj

2008-09-01 @ 12:01:59
URL: http://janssonsuniversum.blogspot.com/
Postat av: Jenny

I Love Your Blog,se mitt senaste inlägg. kram

2008-09-01 @ 21:17:54
URL: http://aikmansgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback