Lilla vikingen här...!

Hej

Tänkte jag skulle uppdatera er med mina äventyr. Jag har varit lite upptagen på sista tiden med att lära mig lite nya saker så jag har inte haft tid att berätta vad som händer. Häromdagen så skulle jag krypa lite på golvet med nappen i munnen men så slant jag med arm och ben och nappen skar upp lite i munnen så en framtand som inte skulle komma fram riktigt än är nu på väg men barnmorskan säger att det är ok!!!

Idag har jag varit med mamma på öppna förskolan och så har jag lärt mig att klättra i trappan upp till rutschkanan. Det var roligt. Mamma säger att jag är duktig för hon behövde bara hjälpa mig lite och sedan kunde jag själv. Det är roligt att lura mamma, jag kommer ihåg allt hon lär mig jag bara väljer att använda det när det passar mig. Som att komma ner från soffan själv - hon lärde mig det i julas men jag har inte haft lust att kliva ner från soffan förräns för någon vecka sedan, nu är kruxet hur jag kommer upp i soffan....mamma hjälper mig det det också nu.

Idag har jag ätit god middag som mamma lagat. Frikadeller och pasta med tomatsås. Fast mamma sitter och delar frikadellerna i jättesmå bitar så jag ska tugga. Men hallååå det tar ju en evighet att bli mätt så när mamma inte var helt vaksam slet jag åt mig en frikadell och åt själv. Mamma gapade (hon har gjort frikadellerna själv så de är ganska stora) och så sa hon bara att jag skulle bita av små bitar och inte trycka in hela i munnen på en gång. Vet jag väl!!! Sedan slapp jag småbitarna och fick äta frikadellerna med händerna.

Snart fyller jag år och då ska jag ha fest.

Hej då så länge.

Kommentarer
Postat av: Max

Och vad kan en liten viking tänkas önska sig som 1:a års present !?
Svara ärligt ...

Kram på dig !

2008-04-20 @ 19:36:41
Postat av: Vikingen

Jag vet inte riktigt...jag tycker ju mest om att leka med alla mina kompisar så jag är nog mest glad om du kommer...:-)

2008-04-22 @ 21:26:07
Postat av: Max

En cool kille som du...
...hm...det tål att funderas på. Du gör det inte lätt...

2008-04-23 @ 18:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback