Lagar, lagar, lagar

Nu är snart den lilla vikingen ett år och det är dags för mig att gå tillbaka till jobbet och den tatuerade ska istället stanna hemma. För någon månad sedan damp det då ner ett brev från försäkringskassan som informerade om att när den tatuerade varit hemma sina tre månader som han enligt lagstifning är berättigad till, så skulle han inte få någon sjukersättning därefter om han skulle bli sjuk under föräldrarledigheten....skumt. Vi ringde till försäkringskassan där tanten bara suckade och sa "ja, så är det". Varför det undrade vi, ingen av oss är arbetslös så varför behöver man tillämpa sådana regler då? Särskilt med en regering som uppmanar föräldrar att stanna hemma så länge som möjligt...otroligt.

Så ringde de som sagt från jobbet och började försiktigt tala om att jag eventuellt skulle bli flyttade till ett annat kontor inom enheten på grund av personalbrist. Hur ställde jag mig till det? Jo, sa jag rätt ut - det vill jag inte eftersom jag tycker om min chef och har ingen som helst lust att ha någon annan. Men kunde jag inte åka ut och träffa de nya cheferna...? Hrm...jag svarade inte, har ingen som helst lust att lägga en dag på att åka och träffa några chefer när jag snart ska tillbaka i tjänst och ändå kommer att träffa dem. TIll slut tyckte den stora chefen att det var på sin plats att informera om att jag ändå kunde bli förflyttad dit, (hon var väldigt snäll så det var inget hot utan bara saklig information), Jag har nu tagit mig i kragen och kollat lagen om föräldrarledighet eftersom jag dessutom ska få löneförhöjning trots att jag varit föräldrarledig - för den talas det nämligen väldigt tyst om. Ärligt talat så känns det inte superkul att gå tillbaka till jobbet. När vinner jag på lotto egentligen???

Kommentarer
Postat av: Max

Mår du bättre idag?
Snart kanske...

Du har ju lovat att visa mig Roma!

Kram på dig !

2008-04-15 @ 09:06:07
Postat av: Anonym

Jag mår bättre tack. I will show u Roma, is very beatiful, wear nice but comfortabili shoes - yes?!!!

2008-04-15 @ 20:26:47
Postat av: Max

U bet !!

2008-04-16 @ 20:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback