Inspiration

Äntligen har jag fått inspiration att vara kreativ igen. Det har ju varit så mycket annat så jag har inte haft tid eller ork och i ärlighetens namn så har inspirationen fattats mig också så bortsett från att jag gick en målarkurs när jag var gravid så har jag inte ens orkat tittat på mina gamla tavlor utan bara petat in dem lite längre in bakom garderoben för att inte bli påmind. Så kom påsken och den tatuerade gick och var så nöjd över att ha en bra påskpresent (jag visste inte att det var en stegräknare) själv försökte jag ta mig i kragen och ta mig någonstans där de sålde giftfri vattenfärg för att kunna göra något åt honom med lilla vikingen i....typ vikingens handavtryck på duk...men all vattenfärg jag hittade rekommenderades för de över tre år och inte någonstans stod det att den var giftfri så istället fick jag måla tavlorna på annat sätt....och helt plötsligt kom jag på hur roligt det är att måla....det är superkul...huruvida jag har talang eller inte vet jag inte men jag har roligt. Jag har gått några kurser genom åren (typ 2-3) men man ska alltid måla stilleben och det är sååååååååååååååååå tråkigt...särskilt när den ena läraren hade åsikter om allt och menade mer eller mindre att om man inte var född till konstnär göra man sig icke besvär egentligen medans den andra kursläraren var underbar och tyckte att det viktiga var att man hade roligt och var intresserad av att lära sig. För det är ju det det handlar om tycker jag, att ha roligt. Helt plötslig poppar det upp olika ideér i huvudet på mig vad jag vill göra....jag tror även att det har med det härliga vårväder som äntligen har kommit.

Så nu åker penslarna fram igen!!!

Kommentarer
Postat av: Stella

Stellaaaaaaaa! Korvmysteriet tätnar - idag på Sveavägen fanns typ 8 poliser i två bilar utanför Apoteket - alla mycket undrande och jag hörde dom mumla.."mysterium, korven var ju här"..
Jag fick ditt ont i halsen I believe - very nice:-/
Bra att du börjar måla - jag o Vidar kan göra handavtryck i fina färger!

Ciao bella!

2008-04-05 @ 22:34:22
Postat av: Max

Absolut!
Att vara kreativ gör så gott...
Önskar att jag kunde, men vad vet man om talang - så kanske får jag prova redan i sommar : )

Stå på dig, och stay cool!

2008-04-06 @ 19:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback