Lady Miriam i höstrusket

Nu har vi varit gifta en vecka och jag måste erkänna att tiden har gått fort. Skottlandskompis har varit hemma och åkt igen. Hon hade med sig en massa skotska godsaker bland annat Haggis som både jag och den tatuerade gillar fast han älskar det, och Irn-bru som nu ligger som guld i min kyl. Helt plötsligt har trädens löv börjat ändra färg igen och det är fortfarande mest grönt men  många träd har redan ändrat färg till gult och rött. Det är dags att stoppa undan sommarskorna och plocka fram de lite varmare skorna. Caféerna som har varit fyllda med nyblivna mammor och barnvagnar är som förbytta och överallt sitter det nu istället studenter. Lilla vikingen växer fort och vill nu kryper lite baklänges.

Den tatuerade sambon är numera den tatuerade maken och han har genom vårat äktenskap blivit Laird av mina enorma ägor i Skottland (33x33cm). Jag kan ställa ett slott på mina ägor....storleken har ingen betydelse. Jag fick iallafall en jättefin te-mugg som det står Her Ladyship på så jag behandlas som sig bör..


Kommentarer
Postat av: Carina D

Du har närt en krabba vid din barm! :-) Var försiktig med att spara på saker för länge bara. Jag har sparat på saker så att de gått över sista-förbrukningsdag med råge... smakade iofs ändå, men inte lika färskt...
På tal om det hade tatuerade maken rätt i att godiset inte var så färskt. De mjuka är hårdsega... men vafasen, då räcker de bara längre!

Postat av: Lady Miriam

Ha ha ha, då har du ju ännu mer hårda godisar...då räcker de ännu längre. Akta dig för skav i gom och på tungan bara.

2007-09-30 @ 15:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback