Bröllop

Bröllop

Häromdagen var jag och den tatuerade med den lilla vikingen på bröllop. Jag hade sett fram emot att gå på min kompis bröllop jättelänge eftersom jag aldrig varit på ett riktigt svenskt bröllop. Jag har varit på bröllop i Grekland vilket var jätteroligt men det är lite annorlunda från svenska bröllop eftersom hela byn var inbjuden på det bröllopet. Jag tyckte det skulle bli jättekul att gå men faktum är att när jag vaknade på dagen för deras bröllop så kändes det faktiskt helt annorlunda än vad jag var förberedd på. Jag trodde att det skulle väl vara som att gå på vilken fest som helst men faktum är att jag vaknade och tyckte att allt var så romantiskt den dagen. Det var nästan som att vakna i ett rosa moln. Hela dagen gick jag och såg fram emot att få gå på bröllopet. Jag har aldrig uppfattat mig själv som en romantiker, tvärtom så brukar jag vara jätteduktig på att förstöra romantiska ögonblick med dåliga skämt. Men den här dagen bestämde jag mig för att bara go with the flow.

När vi väl kom till kyrkan så låg det verkligen glädje i luften. Vi satt alla i kyrkan och så började kyrklockorna ringa och förväntningarna låg tjocka i luften. Vi såg bruden lite dold bakom glasdörrar i den stämningsfyllda kyrkan. Så började orgeln spela. Först kom tärnan, sedan kom bruden och hennes far. Hon var så vacker. Jag fick rysningar och gåshud, så vacker var hon. Det var verkligen precis så som alla vackra filmbröllop och hon skred fram så vackert. Hela cermonin var stämningsfylld av kärlek och glädje. Så jag som aldrig uppfattat mig själv som romantiker får nog erkänna att det bor en obotlig romantiker i mig också.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hejsan du lilla romantiker....tror du inte att ditt eget stundande bröllop påverkade dig. Jag tror att alla är lite romantiska när det väl kommer till kritan.Men ofta döljer vi våra känslor bakom masker, rädslan för att bli förlöjligad gör troligen att det är enklare att skämta bort det hela.
Allt är klart för mig nu, biljetten bokad så nu får jag se hur min lilla romantiker kommer att reagera när du skrider fram till altaret.
Kram
Eva

2007-09-05 @ 01:15:19
Postat av: Mimmi

Moster oster du kommer. Nu är vi superglada!!!

2007-09-05 @ 08:42:54
Postat av: Carina D

Ha, ha, jag är precis som du, jag lyckas också alltid trolla bort romantiken med något fånigt skämt. Oftast för att situationen känns så utstuderat filmisk att det liksom känns 'pinsamt'... Jag skulle lugnt kunna svara "tager du denna" med ett synbart granskande uppifrån och ner innan jag dröjande säger "nja, jag vet inte, vad har du mer att erbjuda?"
Men på lördag ska jag go with the flow och liksom omfamna romantiken! jag är SÅ nyfiken på hur er tårtdekoration ser ut - den på bilden var kanon! LOL


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback