Min termos

För ett par månader sedan skickade den kluriga skottlandskompisen http://www.carinas-swecourt.blogspot.com/ en termos. Det här är inte vilken vanlig termos som helst utan det är en superbra termos att ha med när man vandrar. Varje gång vi vandrat har jag varit så sugen på kaffe att jag formligen storknat efter kaffe. Så den kluriga kompisen skickade termosen. Inte nog med att hon skickade den, i den hade hon på något hemligt vis lyckats pressa ner fem rolo rullar. Varken jag eller den tatuerade maken kunde få upp dem utan att bryta sönder en men hon hade lyckats pressa ner dem....

Termosen är suverän, förra veckan så gick jag, den tatuerade och den lilla vikingen Hälsans stig på 1,2 mil - vi hade termosen med och satt och fikade. Termosen har numer börjat bli ett stadigt inslag med i vagnen. Igår var vi återigen ute på långpromenad i en härlig park där den tatuerade friade till mig förra året. Återigen var termosen med....och det är underbart att kunna sätta sig och fika precis var man vill. Kaffe smakar dessutom extra bra i naturen....

Så jag tycker att alla ska ha en magisk termos med sig...
                                                                                                                                         Lady Miriam

Kommentarer
Postat av: Carina D

Det ÄR så mycket godare i naturen! Själv har jag någon romantisk bild av att sitta på en sten ute i skogen bland höstträden och dricka varm choklad och äta limpsmörgåsar med falukorv och prickig korv. Det är nog enda gången jag gillar prickigkorv...
Kul at termosen funkar! Jag var mest impad av att drycken faktiskt är VARM när man vill ha den - och nästa helg SKA jag ta med den ut en sväng. Den här helgen har bara försvunnit och trots kanonväder har jag saker som måste vara klara imorgon, så jag sitter inne... teet smakar inte likadant... Fast jag njuter ändå, det är ju svenskt löste. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback