Lady Miriams två års jubileum

Idag är det två år sedan jag startade bloggen. På de två åren har mycket hänt och det är underbart. Bland annat så är jag numera en gift lady med liten viking hemma.

Det mest anmärkningsvärda är att det snöade idag. Det är 11 oktober. Jag och den lilla vikingen var på promenad - kallt som sjutton. Vi traskade på och så drog det ihop sig. Det kom snöflingor!!! Redan??

Dessutom gratulerar jag mig själv till att för en gångs skull ha läst böcker av årets nobelpristagare i litteratur - Doris Lessing. Jag har läst flera böcker av henne och jag rekommenderar dem. Ok, jag har läst Astrid Lindgrens böcker också naturligtvis (hon fick ju också nobels litteratur pris....postumt om jag minns rätt). Annars tycker jag att litteratur pristagarna brukar vara ganska pretantiösa och gärna lite galna. Jag kommer fortfarande ihåg Dario Fos föreläsning och jag undrar än varför han fick priset.

Kommentarer
Postat av: Carina D

Grattis! Tiden går så fort. Blev oxå lite förvånad, tyckte du just startade! :-) Ha, ha, tyckte oxå det var kul att en författare jag kände till vann. Fast jag tror faktiskt inte att jag läst något... Minns en oerhört stark text Dario Fo skrev och som vi körde när jag spelade teater. En tjej som talar om nåt som hänt henne och först långt inne i monologen visar det sig att hon blev våldtagen. Lästen nån annan dramatext också som var mitt i prick, minns inte hur den var dock. Nåväl, vet inte vilka kriterier de har. J K Rowling nästa? ;-)

Postat av: Miriam

Jag håller med. Lessing är jättebra men kan vara ganska tung ibland. Vad är det för fel på J K Rowlings böcker? De har ju påverkat mer än en generation.

2007-10-13 @ 23:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback