Ur vikingens perspektiv

"....imorse när jag vaknade bredvid mamma så låg hon och sov...jag filifjonkade lite och började rulla runt i sängen. Den är ju så stor....he he he..mamma sover så hon märker inget iallafall...rull...rull...rull...he he he en till....neeeej, det fanns inget under mig när jag rullade ner nu...aj.....AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJ.....mmmm..snyft mamma kommer och tar upp mig nu...hon vaknade....mamma...hon säger till pappa att jag rullat ner för sängen på golvet men hade sådan tur att det låg en väska så jag ramlade inte mer än en decimeter....det var ändå läskigt...tur att mamma finns och kan plocka upp mig...hon ser lite uppskakad ut och säger till pappa att nu skjuter hon ändå in sängen mot väggen och lägger kuddar på golvet runt sängen inatt..."

Samma dag lite senare:

"...mmmm...mat...undrar vad jag får för läckert idag...mums....på med haklappen, ner i stolen och nu kommer skeden, bäst att gapa stort....blääää...det är äckligt.....bläää...det smakar bläää....jag vill inte ha, har provat flera gånger....mamma säger att det är gröt och att jag måste äta för det är så nyttigt....vill inte...biter ihop gommarna...ok mamma bara för att jag tycker om dig tar jag några tuggor till....vatten...blääää...nu får det vara bra mamma. Tack..........oj, det var så läbbigt så allt kom upp på mammas tröja...hon säger att jag inte behöver äta mer gröt på länge om jag far så illa av banangröt...."

Mamma kramas och säger att det är tufft att vara liten viking ibland.

Kommentarer
Postat av: Carina D

Underbart! Helt underbart! Heja vikingen! Rull, rull...

Postat av: Sun

Du är utmanad. Se min blogg...

2007-11-05 @ 16:26:11
URL: http://www.sun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback