Tantmagneten

Det låter väl som jag skryter om den lilla vikingen och jag kan inte jämföra med andra bebisar för jag vet inte hur det är med dem men den lilla vikingen drar till sig tanter som en magnet. Häromdagen skulle jag till stan och sprang in på vår pressbyrå. Tanterna där är inte de gladaste här i landet och när man handlar slänger de nästan sakerna på en när man kommer. Så skulle jag betala och helt plötsligt spricker surtantens ansikte upp i ett jätteleedne och jollrande....vad gör man...det var nästan rörande. Så på väg in kom nästa tant och bara började jollra med den lilla vikingen. Väl på tunnelbanan kom nästa tant och började jollra och när vi skulle in i hissen började en annan jollra. Ett tag undrade jag om det var alla gummors dag eller något...det roliga är att den lilla vikingen gör inget mer än tuggar på nappen och tittar på tanterna. Han ler inte eller gör något annat ändå står tanterna och jollrar. När jag senare samma dag stog och skulle betala så började en annan tant jollra när jag stod med ryggen till. Ärligt talat så är det bara gulligt...dessvärre är det inte lika gulligt när tanterna börjar hänga på barnvagnens handtag...när man säger till blir de skitsura...men hur kul är det när de står och jollrar om den lilla vikingen flyger ur vagnen för att de står och jollrar!!!!

Kommentarer
Postat av: Max

Ja, hur ska det da bli nar vikingen vaxer upp. Tank, nar alla tanter har forbytts mot unga, leende flickor...
Han ar onekligen en mycket charmig, an sa lange, liten Viking. Och sa go !

2007-11-17 @ 22:26:42
Postat av: Miriam

Ha ha ha, jag vet. Jag överväger seriöst att lära mig koka olja och hälla på flickorna som ska tindra med ögonen utanför huset... Jag - dominerande mamma???

2007-11-19 @ 20:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback