Scrapbooking - en konstform

För några veckor sedan gick jag med en kompis på en scrapbooking kurs. Kompisen började för över ett år sedan att hålla på med scrapbooking. I början när hon berättade det tänkte jag mest på en del skumma hemma gjorda kort jag fått från folk med väldigt...hmmm...tantiga motiv. Jag undrade i mitt stilla sinne varför kompisen ville hålla på med tantgrej, men men det var ju upp till henne. Så var vi där på middag förra hösten och efter att vi tjatat fick vi se lite som hon gjort - det var jättefint. Inte alls som jag trott...(så är det när man har fördomar, alltid lika trevligt när de blir satta ur spel.) Så skulle vi gifta oss och kompisen som också var brudtärna gjorde inbjudningskorten. De var jättefina och vänner och släktingar ringde och talade om vilka fina kort det var. (Jag berättade att det  var min kompis som gjort det även om det var frestande att ta åt mig äran själv...he he he).

Så blev jag också sugen på att testa lite själv. Kompisen bokade in oss på en grundkurs i julkort och så gick vi. Vi var bara fem stycken så det var en ganska trevlig liten grupp. Så började "läraren" att instruera. Hon vände sig mest till två kvinnor som var lite äldre (än mig). Hon vände sig mest till dem när hon pratade också. Vi brydde oss inte så mycket hon kanske kände dem. Kursen skulle vara två timmar. När vi börjat med det första kortet och pysslat i fem minuter börjar läraren att med återhållsam irritation säga till oss alla att skynda oss på lite eftersom vi skulle göra fler kort. Så då började vi stressa. Så när vi ska ha på lite glitterlim på korten och jag och kompisen precis fått lådan med glitterlim så säger läraren - denna gång mindre återhållsamt och mer irriterat - skicka vidare lådan till de andra!!!!! Oj då.

Så vi stressar oss igenom två kort till. Ett hon gjorde tyckte jag var ganska fult så jag gjorde en egen version - tror hon blev ännu surare för det - så var vi klara. Efter en timma och 20 minuter. Men kursen skulle ju vara två timmar??? Hon  var inte riktigt den typen som man säger till att vi hade ju kunnat ta det lugnare eller kanske  göra ett kort till. Så det var roligt att göra korten men jag tror jag går till ett annat ställe nästa gång där man får ha glitterlimslådan lite längre!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hihi, ja det är jättekul att du också fått upp ögonen för denna "tanthobby"...! :) Kramis

2007-11-06 @ 14:49:58
Postat av: Olivia

Hihihi så roligt att du är fast nu! :) Visst är det roligt!

2007-11-07 @ 09:28:47
Postat av: Miriam

Jag vet...det är som ett gift. Jag har köpt stämplar också och häromdagen när vi var bortbjudna så var jag ju bara tvungen att göra ett kort...my god where does it end :-))

2007-11-12 @ 23:40:24
Postat av: Max

Sa, om man behover hjalp framover... ar det bara att ringa da : )

2007-11-13 @ 11:55:45
Postat av: Miriam

Hello Max, jag tror kanske att Marie och Olivia är bättre än mig. Jag är nybörjare och slåss för rätten till glitterlimmet just nu...he he

2007-11-13 @ 16:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback