Dagen då Vidar Viking kom till världen!

Jag ska inte berätta om hela förlossningen,däremot kan jag berätta att efter lång tid och två veckor över tiden kom den lille ut i världen. Den tatuerade sambon och jag hade inte tagit reda på vad det blev. Den tatuerade sambon fick omedelbart ta hand om den nyförlsta bebisen (kejsarsnitt) och när den tatuerade sambon kom för att visa bebisen så var jag bara så glad att barnet levde och skrek så jag bara pussade och pussade utan att ens se vad det var. När den tatuerade sambon skulle ta bebisen ropade barnmorskorna glatt "men vad blev det för något?". Den tatuerade sambon vek undan handduken och där var han i hela sin helhet - min lille viking. Han var värsta kämpen genom hela förlossningen (ok, jag kan berätta att den var extremt lång och varade flera dygn). Världens vackraste bebis (jag, förälskad i min bebis??? Vaddå :-)). Första natten var han hos oss på BB. Världens gulligaste bebis, jag måste faktiskt säga att allt det jag hört är sant. Det var magiskt och så underbart att ha det lilla livet ligga och andas och glira på min mage, han fanns på riktigt och han kom ut på riktigt och han levde på riktigt. Världens bästa och mest efterlängtade bebis. Och han luktar så gott, han luktar varmt och mjuk hud. Jag fick feber under förlossningen och det gick över i Vidar som efter mindre än 12 timmar med oss var tvungen att bli inskriven på barnsjukhuset. Det var hemskt, hemskt att inte få ha sitt barn hos sig och inte veta hur allvarligt det var. Han hade en infektion sa de. En infektion?? Det fanns de föräldrar som hade det mycket värre än oss, han fick ligga på neonatalvården med förtidigt födda bebisar. De var så små och han var så stor i jämförelse med dem. Efter ett par dagar fick vi tillbaka honom och efter ytterligare ett par dagar så fick vi åka h

Kommentarer
Postat av: Carina D

Aaaaah, om igen, jag laser och storflinar! Vilket underbart, underbart litet underverk!!! Jag ser SAA fram emot att fa se en bild pa honom - for det kommer val pa mailen?!

Halsa Vidar valkommen fran mig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback