Första veckan

Första veckan som jag varit ledig från jobbet har varit suverän. Jag har haft strålande vårsol och värme varje dag. Helt underbart. Det som förvånar mig är hur lång tid det egentligen tar att varva ner efter jobbet. Det har tagit i princip hela veckan. Tack vare det fina vädret så har jag kunnat ta härliga långpromenader varje dag - även om jag ibland får stanna och dra ordentligt efter andan då bebisen hittar på något bus så jag tappar andan eller min personliga favorit, branta långa uppförsbackar samtidigt som bebisen busar i magen.  Finns det räcke eller stolpe i närheten hänger jag dubbelvikt och flämtar hysteriskt....känner mig inte som en elitidrottare direkt trots att svetten lackar...
Som sagt så har det tagit nästan hela veckan att varva ner men det är sådan lyx med ledig tid. Det är helt underbart att vakna varje dag och så får jag - bara jag - bestämma vad jag ska göra den dagen. Det är så underbart att vara ute i solen och friska luften när andra sitter inne på kontoret och slavar. Jag kan slösa en massa tid på att laga mat, ibland misslyckas det dock. Häromdagen skulle jag laga lunch, jag glömde köpa creme fraiche när jag var i affären men tänkte att jag löser det ändå hemma. (Vi bor högst upp och har ingen hiss så när man väl tagit sig upp i lägenheten så orkar jag för tillfället inte gå ner igen så nära inpå....jag är faktiskt i slutet av  min graviditet) Så jag stekte upp kyckling och broccoli och i med citron och kryddor, istället för creme fraiche så rörde jag ihop en kantarellsås från påse....det verkade vara en bra idé i teorin men i verkligheten var det inte så gott. Mycket salt och parmesan var det på för att rädda smaken något.

Mera lyx med all denna lediga tid är att jag hinner läsa en massa nu, jag passar på innan bebis kommer ut. Den tatuerade sambon var förutseende nog att beställa en prenumeration på morgontidning så nu har jag en tidning att läsa varje morgon när jag äter frukost . Så för första gången på länge så känns det som att det finns en värld där utanför där det händer en massa saker hela tiden. Veckans ballaste var NordIrlands "union" mellan Ian Paisley och Sinn Fein. Något ironiskt dock kan man bara konstatera att Bono i U2 blev "teoretiskt" adlad av det engelska kungahuset men eftersom han är irländare så får han inte titulera sig Sir, däremot så hade den engelska staten den juridiska rätten att ta över styret över NordIrlan om inte Ian Paisley och Sinn Fein hade kunnat enats i veckan. Så jag antar att det i vanliga engelsk anda innebär att det går så bra att ta men att ge igen tar emot.

 När jag går ut och promenerar så har jag alltid en bok med mig så häromdagen satt jag i gott sällskap på djurgården med en massa andra soldyrkare och läste. Framförallt gör den här lediga tiden att jag verkligen fattar att det ska komma ut en livs levande bebis, jag förstår precis hur det låter men när man jobbar och har allt annat att stå i så kändes det bara som jag hann vara gravid inte riktigt fatta att det skulle komma ut en vild bebis. Men nu har jag fattat det och det är ju tur det eftersom det inte är så långt kvar nu!!!

Kommentarer
Postat av: Sun

Grattis inspektörn!!!!! Vad kul och vad skönt det låter att få vara ledig. Idag satte de igång min chef så hon föder väl just nu...
: )
Ses??

2007-04-02 @ 20:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback