Asgarv

Häromkvällen blev jag sugen på kaffe. Jag har undvikit att dricka kaffe eftersom jag för ett tag sedan drack kaffe på kvällen och sonen somnade inte efter kvällsamningen. Men det var ju bara en gång så det  var ju inte empiriskt provat. Så, kaffesuget tog över och jag drack en kopp kaffe. Men Ve och Fasa.....den tatuerade som försökte få sonen att sova tittade strängt på mig efter att ha försökt få den lille att sova i två timmar och sa bara "Det ska nog inte vara något kaffe på kvällarna för dig". He he he.....vad som var ännu bättre var att när sonen skulle sova så var han så glad så varje gång han var på väg att somna så fick han och den tatuerade ögonkontakt och under väldigt tunga ögonlock nästan på väg att glida in i sömn så sprider sig ett stort leende över hela munnen, nappen åkte ut och så började det om igen. Det går inte att motstå sonen när han ler för han ler med hela ansiktet och ser så glad ut!!

Till slut somnade han iallafall bara för att fem minuter senare börja göra lustiga läten. Jag och den tatuerade tittade på honom och undrarde vad han höll på med innan vi såg att han låg och storskrattade i sömnen, sovandes så lade han upp det ena asgarvet efter det andra och till slut väckte han sig själv när han skrattade så mycket. Yrvaket tittade han på oss och såg ut som han undrade vad vi höll på med. Obetalbart att se!!


Kommentarer
Postat av: Carina D

Vissa roar sig själv, hör jag. :-D Det är ju helt underbart! Tänka sig att substanser förmedlas så omedelbart via mjölken. Du kanske skulle ta dig en wee dram istället, det lär lugna och få folk att somna... Det var bara ett förslag!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback