Lägenhetsvisning

Jag har en hyresrätt som jag nu sagt upp. Den har det senaste året varit uthyrd till mina kompis och hennes blivande man. För ett tag sedan sade jag upp kontraktet. Jag har tre månaders uppsägningstid och jag var snäll och sa upp den en månad innan, fastighetsbolaget var snabba att utnyttja den extra fjärde månaden och jag var genast tvungen att ställa upp på inspektion av lägenheten i juni. Jag sa försynt att uppsägningstiden börjar ju inte löpa förräns i juli så de kanske kan vänta eftersom jag hyr ut den i andra hand men icke sa nikke. När de hade inspekterat den ringde bostadsförmedlingen och igår så var det gruppvisning på lägenheten. My god. Jag och min kompis och den tatuerade som hade Vidar i bärsele väntade på de 40!!!! personer som blivit kallade. Redan innan den utsatta tiden slagit så började spekulanterna komma. Jag hade fått en lista på vilka som var kallade och checkade av och tur var väl det. Till att börja med så dök någons flickvän upp men inte han som var kallad, sedan dök spekulanter upp med sina föräldrar, sina kompisar och gud vet vad mer. Så kom det en familj varvid den ena var syster till den som var kallad. Hon blev sur för att jag ville kolla vem hennes syster var på min lista, men ärligt talat - det är en hyresrätt där min kompis och hennes sambo bor MED SITT BOHAG, det är inte en öppen visning. Den här kvinnan drog in sin skitiga man som hade byggkläder på sig och två ungar som hon inte hade någon koll på alls. Ungarna sprang runt och drog i grejjor, satte sig i sofforna och betedde sig som om de var hemma. Tyvärr, men det är inte ok - de får respektera att det är någon annans hem. Mannen gick runt med en kamera - där tog tålamodet slut. Jag frågade den tatuerade om han sett ifall mannen tagit några foton, men inte vad den tatuerade hade sett - mannen hörde vad jag sa och jag höll honom under uppsikt, han tog inga foton. En annan tjej gick också och tog foton men hon hade varit så artig så hon hade iallafall frågat min kompis först om hon fick fota och visa sin sambo eftersom hon gick på så många lägehetsvisningar. Den vidriga familjen gick till slut. Jag och kompisen hade fullt sjå att hålla koll på vart alla spekulanter var någonstans och se till så inga saker försvann!!!

Kom igen...jag upphör aldrig över att förvånas över att folk inte har så mycket i huvudet. Det är inte bara en lägenhet de ska se på det är faktiskt någons hem också, en tjej slet upp dörren för att hon sett andra gå in och blev lätt förolämpad när jag frågade vem hon var, "ja men är det inte visning här???" "Jo, men inte öppen visning - det är ingen bostadsrätt till försäljning".

Idag ringde jag faktiskt bostadsförmedlingen bara för att berätta hur det var. Killen var rolig och skrattade gott och sa samma som jag, man kan ju inte skicka ut en bok med instruktioner om folkvett när de ska kolla på lägenhet men man undrar ju vad en del har i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, visst var det en upplevelse att ha helt främmande människor inspektera sina ägodelar.... men det var ingen större fara förutom den berömda ohyfsade familjen. Man upphör aldrig att förvånas över folks brist på hyfs och respekt!
(Undrar vad Magdalena Ribbing skulle säga om deras -brist på- uppförande...hihi...)

2007-07-19 @ 08:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback