Lady Miriam of Glencrannog

Lady Miriam

Från och med idag måste alla titulera mig Lady Miriam, för jag är en äkta Lady nu!!! Den stora födelsedagen som gör att jag imorgon är närmare medelåldern än jag är idag är här!! Den tatuerade sambon och den lille Vikingen Vidar hade ordnat en jättefin frukost för mig. Den tatuerade hade i smyg köpt en blå princesstårta (min favorittårta - färgen är bara en rolig grej för att se om konditorn kan...han kan allt, den tatuerade fick en gång en svart och orange - Harley Davidson färgerna ni vet....). Så gick den tatuerade och botaniserade i den magiska garderoben. Det är hans garderob och innan födelsedagar och julaftnar är den fullständigt off limits och jag är så nyfiken jämt så det gnager i mig men jag håller mig men imorse var det äntligen dags....he he he. Från den lilla vikingen fick jag ett par örhängen som jag ska ha på bröllopet....av den tatuerade fick jag en superfin Haglöfs jacka ssom jag suktat efter men tyckt är för dyr trots att det regnat så mycket. Den är blå och svart och en utmärkt vandrarjacka. Så kom då den riktiga överraskningen. Jag är Lady Miriam of Glencrannog. Den tatuerade sambon har köpt mark till mig i Skottland i ett område som heter Glencrannog och med marken följer en titel. Så jag är lady, den lille sonen blir då Viking-Laird och när vi gifter oss blir den tatuerade Laird (Lord i england) he he he...så nu kan jag seriöst utmana den skotska kompisen som är toastmadame på en äkta fäktningsduell på mina ägor i Skottland...i distriktet Argyll.

Glen betyder dal och Crannog är ett befäst hus byggt på pålar i sjöar. I Glencrannog har både skottar i klaner och vikingar slagits!!! Framförallt innebär mitt adelskap att vi hjälper till att bevara naturen i Skottland och inte införa trädsorter som inte är naturliga för Skottland utan som sagt bevara den vackra natur som finns. Och jag blev Lady Miriam på kuppen he he he...

Fortsättning följer för den tatuerade och den lille vikingen har planerat resten av dagen för mig också!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback