Lady Miriam goes banans on Icelandair

Del två i denna makabra följetong med att boka biljetter hos Icelandair följer här. Idag är det dag 3 som vi försöker få dem att fatta vad vi vill ha. Avbokningsbara biljetter med rättstavade namn. Sambon ringde amerikanska ambassaden och berättade vad som hänt, ambassadtjänstemannen bara gapskrattade tills han till slut hämtade andan och förklarade att det var inte oss eller vårat problem han skrattade åt utan att ett sådant bolag som Icelandair inte hade moderna bokningssystem än så. Den snälle tjänstemannen sa också att det räckte om Icelandair skrev ett intyg till oss om de hade tekniska svårigheter att få med alla namn....!!!

Jag började dagen med att ringa det svenska försäljningskontoret som visade sig ligga på Island hos en kvinna som inte pratade svenska. Hon tyckte att jag skulle ringa samma man som jag pratade med igår. Näe, det tänker jag inte göra det är erat problem att lösa det inte mitt.....efter ca 10 minuters dividerande gav hon upp och sa att hon skulle återkomma om en timma. Efter en timma ringde jag upp och så började vi upp men hon sa att jag skulle inte bekymra mig utan låta dem ta hand om det. En halvtimma innan de skulle stänga hade ingen ringt och jag har inte lust att spendera ytterligare en dag så jag ringde någon annan och förklarade läget för en annan islänning i danmark eller Island....hon började då också mena på att någon annan fick lösa det och vad var mitt problem, det brinner ju ingenstans.....men oj, där drog jag en säkring som hette duga. Jag mer eller mindre skrek rätt ut att nu får det vara bra med de här dumheterna. Hur svårt ska det vara att göra en tilläggsbokning som de själva missat, jag skiter i vem som gjort fel men korrigera det. Det är knappast så att vi försöker få rabatt eller något annat...det fungerade, hon gjorde tilläggsbokningen och lovade att skriva ett intyg. 5 minuter efter att vi lagt på ringer dansken jag pratade med igår upp och trots att jag förstår en tredjedel av vad han säger och han missade att ta betalt så är han den som varit bäst.

Jag sitter nu i soffan som en äkta lady och bara pustar ut.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken pärs! Du kanske skulle ha påpekat från allra första stund att du faktiskt är LADY Miriam och se hur de reagerar... hihi :-)

2007-08-01 @ 08:32:55
Postat av: Mimmi

Hi hi hi, ja det kanske hade fungerat bättre. Idag ringde de upp och så mailade de intyget jag behövde men de döpte om sonen i efternamn......dear god, ska jag LADY MIRIAM behöva åka till Danmark och göra det själv??? :-)

2007-08-01 @ 10:09:31
Postat av: Marie

Ja du ser, man kan INTE lita på de vanliga dödliga...!

2007-08-01 @ 13:58:58
Postat av: Carina D

Det är ju otroligt. Jag är mållös. Herregud!!! Jag trodde ju absolut att en riktig lady höll med eget jetplan. Vad är det här för dumheter, "boka"... *fnys*
;-)
Nä, allvarligt, jag är mållös. Se där, ett bolag jag ska undvika i framtiden... Hoppas det löser sig för dig!!! Det låter ju kanon med en amerikatt-resa i juletid!

Postat av: Mimmi

Yepp, har nu skrivit ett två A4-sidor långt brev till deras marknadsavdelning PÅ ENGELSKA då de inte kan bestämma vilket språk de pratar där. Vi får väl se om det finns någon som jobbar på marknadsavdelningen eller om de bara har GB-glass gubbar som sitter där.

2007-08-06 @ 19:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback