Icelandair - ett stående skämt!!

Den tatuerade, jag och lilla vikingen ska åka till USA över jul och hälsa på min syster med familj. Följaktligen skulle vi boka biljetter med Icelandair vilka är billigast och tar kortast tid från Sverige. Vi började igår med att försöka boka på deras hemsida. Då vi skulle bekräfta fick vi felmeddelande att  samtliga namn tillsammans inte fick innehålla mer än 43 tecken........döhhh?? Va?? Har de koll på vad islänningar heter i efternamn? Så efter att ha fått samma felmeddelande så bestämde vi oss för att kringgå det och boka en biljett för den tatuerade och en biljett för mig och den lille vikingen......ok så den tatuerade fick sin biljett.

När det så var dags att boka min och sonens biljett så får vi återigen samma felmeddelande...men hallåååå...vi har inte 43 bokstäver tillsammans i våra namn, det är mindre och ändå får vi detta felmeddelande. Nu fick vi is i blodet eftersom sambons biljett redan var betald och vi vill ju gärna flyga tillsammans. Naturligtvis kan man inte ringa till någon på en söndag så vi fick vänta ut natten.

Imorse provade vi igen och fick samma meddelande. Den tatuerade försökte ringa stockholmskontoret och blev kopplad till Danmark där en tant bara sa att om vi ville ha hjälp med att boka skulle det kosta 900 kronor för två personer, den tatuerade blev så arg så han la bara på och ringde deras internetsupport. Då kom nästa mupp på Icelandair fram på internetsupporten. Han sa"Ni kan väl korta ner era namn". Då slog det fel i huvudet på mig och jag undrade om han var insatt i amerikanska inreseregler vilket man kunde hoppas med tanke på att de har minst ett flyg om dagen till USA från Sverige, jag förklarade ännu en gång problemet och att sonen som just nu har dubbelefternamn måste ha båda med eftersom det står så i passet. Till slut sade internetsupporten att han skulle klura lite och ringa tillbaka. En timme senare ringer han tillbaka och säger att han löst det, han frågade om vi ville ha avbokningsskydd vilket vi måste ha när vi har spädbarn eftersom barn ofta blir sjuka.

Så kommer e-biljetten med mail. Men vilken idiot...han har sålt en biljett utan avbokningsskydd och skrivit fel namn på sonen. Så jag ringde igen, den här gången kom jag till Reykavik - Island. Hon sa att jag skulle ringa stockholmskontoret..........JA MEN DET ÄR JU DET VI FÖRSÖKER GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRAAAAAAAA. Jaha, oj sa hon efter 5 minuter kläcker hon ur sig att nu har stockholmskontoret precis stängt men du kan väl ringa imorgon. Så för närvarande har jag skrivit ett långt mail till någon i Sverige och imogon ska jag hoppa jämfota på deras kontor och om någon NÅGON har mage att säga att de ska ha betalt för att fixa våra biljetter ska jag egenhändigt............grrr...morrr....slash....

Kommentarer
Postat av: Eva

Vistt har det gått troll i dessa sammanhang.Tycker att det ofta kan strula så där när man försöker göra något via nätet eller ringa till en myndighet.det verkar som att ingen har koll på något....och aldrig finns det någon som har ansvar..men det är Svea Rike i ett nötskal, jag har döpt om detta land till det Ansvarslösa Landet....funderar ibland på att skriva en bok med just den titeln haha

2007-07-31 @ 00:39:59
Postat av: Mimmi

Jaa, det är ju ett stående skämt ärligt talat. Så less nu, idag är det dag tre och jag har återigen ringt till dem och så ska de återkomma, varför kan ingen lösa problemet nu utan försöka skjutsta det till den som gjorde fel från början?? Dessutom måste vi göra allt på engelska Merde

2007-07-31 @ 10:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback