Stor mage.....eller tjock??

Jag är ganska rund om magen nu då graviditeten börjar närma sig upploppet. Vidare är det ju vinter vilket innebär att  man bör ha jacka på sig för att inte frysa. Jag har en täckjacka som gå ner lagom till rumpan men för närvarande strävar jackan uppåt eftersom magen vill ha sin mängd tyg. Jag tror inte folk ser att jag är gravid utan de tror att jag är Michelin fet över magen, bara magen!!! Det är ju för det mesta komiskt.

Häromdagen när jag satt på tunnelbanan och vad som kändes som en hel skola med väldigt livliga och högljudda barn kom in. Ett gäng pojkar stod bredvid mig och låtsades inte se mig riktigt men efter ett tag hörde jag hur den ena pojken sa till sin lilla snoriga kompis....oj, va tjock om magen hon är!!! Okej, när barn säger det är det faktiskt ok men för inte så länge sedan satt jag på tunnelbanan där det var ganska trångt. Gubben jag satt bredvid var sur för att jag satt bredvid så han inte kunde sträcka ut tidningen ordentligt och sur på tjejen som satt mittemot för att han inte kunde sträcka ut benen. Hon tittade ner hela tiden men jag var tvungen att se vad hans huffande och puffande var om. Då sitter han och låtsas som att jag inte skulle höra när han sitter och säger feta tjej. Han var rubbad i huvudet så jag tog det inte personligt men det som fick det att klicka var häromdagen när jag gick i affären och en kille går rätt in i min mage och för första gången sa jag ifrån HÖGT att jag är gravid så han kan väl se sig för. Han låtsades inte höra men hur är det för människor som är överviktiga på riktigt? Jag är normal i kroppen när jag inte  är gravid, inte överviktig alls men under graviditeten har folk som inte sett att jag är gravid betett sig väldigt illa. Är det sådant här som överviktiga får ta när idioter tycker att de är i vägen?? Hur kan man bara betee sig så? Jag menar inte att folk ska ta överdriven hänsyn till att jag är gravid, utan låta bli att vara så nedvärderande mot överviktga. Jag skäms för deras skull att de beteer sig så illa, hur lågt kan man sjunka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback