Fredagsfyran...jag också om FÖRNAMN

Tema: Förnamn

1) Varför har du fått ditt namn, tror/vet du?

Ärligt talat inte en aning, önskar att min mamma hade kollat upp betydelsen bättre. Döpt till Miriam som mamma menade var den hebreiska varianten av Maria......i bibeln är  Miriam en förrädare som drabbav spetälska och annat...

2) Om du hade varit av motsatt kön, vad tror/vet du att ditt namn hade varit?
Pappa ville att jag skulle hettat Sten Urban....jag är rätt glad för mitt namn trots att det drabbades av spetälska


3) Om du skulle byta namn, vad skulle det då bli?

Tindra svärdslukerska, eller Mirre munfagar kanske....

4) Har/hade du bestämt namn för dina barn i förväg?
Nej, är gravid nu och funderar lite på namn men tänkte att bebisen kanske hoppar ut och ger sig själv ett namn....jag kan ju tycka att den ska heta Anna eller Peter men ut kommer en Tanja tigertämjerska eller Vidar Viking...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback