Arbetsbetyg....

Idag kom det äntligen, efter faktiskt exakt ett år efter att jag slutat på mitt gamla jobb så kom äntligen det efterlängtade och eftertjatade arbetsbetyget.

Innan jag började på mitt otroligt megaviktiga statliga jobb så arbetade jag i ett privat företag med diverse projekt. Det underbara lärde jag mig då var att min det var min akademiska utbildning som till största del gav mig karriärmöjligheter där. Det komiska är att jag är jurist i botten men det hade absolut ingenting att göra med det jag gjorde på min gamla arbetsplats eftersom det handlade mer om service och att upprätthålla goda kundkontakter och personalansvar. Det var ju tur för mig att mina gamla chefer tyckte att det var relevant med en juristutbildning då. Hur roligt det än var att jobba där så var det inte speciellt utvecklande i förhållande till min examen så när jag fick den statliga tjänsten så var det bättre att ta den för att få erfarenheten i förhållande till min utbildning än att stanna kvar. Jag var på god väg att börja gråta när de talade om vad jag skulle få i lön....och det var inte av lycka!!! Jag kan inte fatta att man ska ha så dåligt betalt när man jobbar statligt.....det är nästan komiskt/cyniskt. Min tidigare tjänst krävde i princip mest en ordentlig social kompetens det var det viktiga och jag hade bra betalt men det nya jobbet kräver faktiskt att jag är skärpt juridiskt, lyhörd, och socialt kompetent. Än så länge är jag bara aspirant vilket innebär att det de flesta kallar lön kallar jag för bidrag.

Nåväl, i nästan ett års tid har jag väntat på att få mitt betyg och idag kom det äntligen men det kom inte förräns efter en massa kohandlande med den gamla chefen. Så när betyget kom så var säker på att det skulle vara någon ljummen beskrivning.....slet upp kuvertet.....och blev faktiskt nästan överrumplad av alla superlativ min gamla chef skrev om mig.....jag är bäst!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback