Julbord

I år åker jag, den tatuerade och den lilla vikingen utomlands för att fira jul (vi ska inte till Mallorca på grisfest) så för en gångs skull tyckte jag att det skulle bli jättekul att gå på julbord (i vanliga fall tycker jag inte om att tjuvstarta med julbordet för när det väl är dags för julbordet på julafton så har jag redan tröttnat på allt utom köttbullarna och julskinkan) men i år såg jag fram emot det eftersom jag inte har en aning om vad vi får att äta på julafton och då har jag åtminsone fått äta skinka en gång.

Jag kom lite för tidigt till restaurangen och gick och frågade efter bokningen. Personalen blev förvånade eftersom de inte hade någon bokning för arbetsgivaren där. Snopet, var jag där fel dag? Så såg jag två kollegor och gick glatt fram till dem....först tittade de bara på mig och undrade vem jag var!!! Men.....har de redan glömt bort mig? Så länge har jag inte varit ifrån jobbet...!! Så kom de på vem jag  var...hmmm....så dök det upp fler och fler kollegor....de flesta tittade undrande på mig, sa hej lite artigt och fortsatte prata med sina kollegor...jag började undra om de tyckte illa om mig när jag var på jobbet...så kom en annan gammal kollega fram som jag jobbade med innan jag blev gravid. Hon var glad så vi satte oss till bordet tillsammans....så efter ett tag kom en av kollegorna som hälsat svalt fram och sade med ett varmt glatt leende....."jag kände inte igen dig först...det är bara halva du kvar, du har blivit så smal. "Under kvällen kom fler fram och sa samma sak och var jätteglada och trevliga så jag kunde andas ut och behöver nu inte ha panik för att mina kollegor inte gillar mig när jag ska tillbaka till jobbet så småningom. Eftersom de var så snälla och sa att jag gått ner så mycket i vikt passade jag på att lassa in lite extra av dessertbordet he he he.

Kommentarer
Postat av: Max

Först kompetensdag, sedan Julbord på Ulrikdals Värdshus. Gott, men framförallt, mycket trevlig personal. Service är aldrig fel.

2007-12-13 @ 10:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback