Nedräkning

Nu är det mindre än en vecka kvar innan bebisen ska komma ut. Det är naturligtvis blandade känslor inför ankomsten det enda som är säkert är att det på tok för sent att ångra sig nu hi hi hi. På långfredagen träffade jag en massa små bebisar som var mellan 2 veckor till 7 veckor. Det var jättekul att se, bebisen som var 4 veckor var rolig, den låg på sniskan i sin pappas famn och bara stirrade allvarligt på honom!!! Det som varit det starkaste intrycket dock denna vecka är alla kvinnor som fött barn och bara måste tala om hur ont det gör att föda. Men ärligt talat, jag vill inte veta - jag försöker in i det sista att undvika på att tänka på smärtan under förlossning utan bara på hur spännande det ska bli att träffa den lilla människan som snart kommer. Men icke sa nicke det här är det jag hört de sista dagarna, kvinna som födde för några veckor sedan "Gud, det gör så oooooont.....du lär märka det"..mmm....en annan kvinna häromdagen..."Jag trodde magen skulle spricka på både korsen och  tvärsen och ingen talade om att det skulle göra så ont" .....en kvinna som blev mormor för någon dag sedan berättade ingående om hela sin dotters förlossning av barnbarnet..."Ja, de fick ju klippa upp henne i mellangården för att hon var för trång".....meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj...instinktiv reaktion var att hålla för öronen och  bara skrika rätt ut tills det blev tyst. Varför tror folk att man vill höra att det gör ont? Jag är knappast uppväxt i en isolerad by i sibirien utan kontakt med omvärlden...jag har förstått att det gör ont att föda barn. Jag vill inte i detalj veta hur ont det gjorde och jag ber bara en bön att jag själv inte kommer att sitta där om ett par veckor och berätta för alla exakt hur ont det gjorde att föda barn. Ärligt talat kära vänner om jag börjar hålla på så får ni ett helt fripass att tala om för mig att jag ska var tyst....ingen vill höra sådant!!! 

Kommentarer
Postat av: Paola

Yessssssssssss!! Exciting!! Jag är dunderförkyld, men har varit på Arbeits eftersom jag är en sådan flitig männsika! Roman nu 160 sidor!
Kram

2007-04-12 @ 12:36:18
Postat av: Sun

Jag har en plan. Minna ska först få föda så kan hon berätta hur ont det egentligen gör så får jag se om jag ska föda efter det... hahaha!

2007-04-15 @ 08:24:05
Postat av: Mimmi

Ha ha ha, smart plan Sun. Jag vet inte riktigt varför folk berättar det där, särskilt inte som de skaffar fler ungar så det är ju uppenbarligen inte outhärdligt!!!!!

2007-04-16 @ 10:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback