En dag på landet

I lördags åkte jag och den tatuerade sambon till en kompis landställe på landet utanför stockholm. Till att börja med så har vi en GPS och sa till kompisen att vi kommer att hitta hela vägen in i skogen med hjälp av GPSen, inga problem. Well.....på motorvägen i närheten av där vi skulle svänga av tappade GPSen kontakten helt men vi kom av rätt men sedan höll GPSen på att snurra oss fel hela tiden så i över 20 minuter snurrade vi fram och tillbaka på motorvägen innan vi till slut struntade i den ringde kompisen som guidade oss rätt in i den djupa skogen. Vi åkte på riktigt landsväg, sådan som jag brukade cykla på i Norrland när jag var liten och jag trodde inte de fanns kvar längre. Inskränkt stockholmare jag vet....men ni vet landsväg där man inte kan möta en annan bil, med bara jord och sten på. Coolt.

Det var så härligt när vi kom fram till kompisens landställe. Det ligger jättefint i skogen precis vid en sjö. Kompisen är också underbar för hon skämde bort oss med god mat och trevligt sällskap. I ärlighetens namn fick jag dåligt samvete eftersom jag går ledig hela dagarna nu så kunde jag gott ha tagit med något att äta istället för att hon som jobbar så mycket ska behöva stå och ta hand om mig och den tatuerade sambon. Vi hade supertrevligt....vi fattade inte förräns vi kom tillbaka till stan på kvällen hur skönt det verkligen var att sitta där på landet och bara slappna av. När vi vaknade i söndags var vi fortfarande lika avslappnade så vi begav oss ut på en skogspromenad igår och såg årets första orm lika och sola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback