Boa

Nu har jag börjat Boa. "Va sa kompisen vad är Boa för något?" Joo, boa är tydligen något som är vanligt bland gravida kvinnor i slutfasen, själv har jag passerat slutfasen och går nu med bebis i magen på övertid. Boa är en vedertagen term som innebär att i slutfasen så börjar den gravida kvinnan att laga en massa mat, städa i hemmet och bli allmänt överpysslig. Själv försöker jag förklara det med att jag är ju ledig hela dagarna och måste göra något kreativt men det är sant - jag Boar. De sista veckorna har den tatuerade sambon gladeligen sattit i sig allsköns nya maträtter. Dessutom fick jag för mig att jag var tvungen att börja baka en massa kakor eftersom det tydligen ska komma en massa folk och titta på bebisen sedan. Kompisen som fick barn i somras sa  rätt ut "du ska inte baka åt andra och inte laga mat, när de kommer och hälsar på dig så kan de gott ha med sig mat och kakor. Du har annat att göra än att passa upp på släkten". Nåväl hon har en strålande poäng, men hur skönt jag än tycker att det är att ha långa lata morgonpass med tidningen och annat så måste jag sysselsätta mig. Så jag bakar och lagar mat. Det komiska är att jag känner mig som våran kanin vi hade när jag var liten. Vi hade två kaniner, en gammal honkanin och en yngre hankanin som vi kallade Stampe för han stampade dagarna i ända. En dag tyckte mamma att vi skulle släppa ut kaninerna i köket tillsammans så kanske Stampe skulle lugna sig lite. Tydligen så lämnade vi dem obevakade tillräckligt länge för att naturen skulle ha sin gång. Det fattade ju inte jag och min lillasyster så vi tyckte det var mäkta märkligt när honkaninen - Snövit -började betee sig som en hund i sin bur. Hon bar omkring på hö i munnen och bäddade upp hö-högar i buren och sparade på sin mat som vi gav henne. Lilla syster yster och jag tyckte det var konstigt och så helt plötsligt en kväll så åkte syster yster och jag ut från köket av en mamma som bara sa "Ut, det här får ni inte se på". Några timmar senare hade Snövit fött några små kaninungar. Jag känner mig verkligen som Snövit som sprang runt med hö i munnen och byggde säng-hö-högar till sina bebisar. Ungefär så gör jag nu. Jag boar helt enkelt!!! Hmm....

Kommentarer
Postat av: Sun

Ut med den nu då!!! Håller med om att när folk kommer och tittar på den lille så ska de komma med mat. : )

2007-04-23 @ 21:48:44
Postat av: Mimmi

Ha ha ha, Tack. En annan kompis frågade häromdagen om jag skulle föda barn eller utställningsföremål :-).

2007-04-25 @ 08:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback