Mensch!

Jaha, så var det igång igen. In i det sista så har jag undvikit att hamna i de interna konflikterna på mitt jobb. Jag ska bara vara på min avdelning i 2 månader sedan ska jag till en annan avdelning i 2 månader och sedan ska jag till ett annat kontor. Jag vill till det andra kontoret!

På de tre veckor jag varit på detta jobb har det varit 2 krissmöten. Ett i förra veckan och ett i den här veckan. Självklart är det så att två tanter som själva tycker att de är mer kompetenta än alla andra (för de har ju faktiskt jobbat i fyra år med det här så de vet såååå mycket mer än alla andra). Nåväl vad har tanterna gjort? Jo, de springer in i allas rum och viskar om de som sitter i rummet bredvid. Men ärligt talat......jag skäms för deras skull, två vuxna människor som inte kan betee sig bättre än så. De har dessutom systematiskt valt att frysa ut kollegor i omgångar och nu har de även börjat en liten kampanj mot mig. Ingen fara, jag bidar min tid och sedan klappar jag till. Ha ha ha!

I övrigt rekommenderar jag att ni läser min kompis blogg
http://www.carinas-swecourt.blogspot.com från torsdagen den 23 februari och hur hennes chefer reagerade på ett skämt.

Så den här dagens tecken är i pinsamma kollegors/chefers sällskap.

Kommentarer
Postat av: Sun

Ja se tanter! De är ju inte riktigt kloka ibland! Jag ska aldrig bli tant!!!

Postat av: Carina D

Hjalp, ar alla arbetsplatser honsgardar!? tank, nar jag var liten trodde jag att det bara var i skolan det var sa. Trodde vuxna var, eh, vuxna... Tur att du tar det pa ratt satt -touche!

2006-02-27 @ 22:48:24
URL: http://carinas-swecourt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback