I nyhetens tecken.....

Den här veckan kommer allt nytt. Nytt jobb, det tar tid att vänja sig vid tiderna. Jag känner mig så bortskämd med så korta dagar fast å andra sidan så är jag helt slut när jag kommer hem av allt nytt jag lär mig varje dag.

Igår var jag på första italienska klassen, jätterolig grupp. Verkar vara den roligaste hittintills för i denna grupp finns det en massa "vinkännare" så tydligen verkar det som om man tar med sig en flaska vin på varje tillfälle och så dricker alla vin under lektionen. Väldigt okonventionellt och italienskt, härligt.

Dessutom fick jag från det elaka hemska elbolag jag har ett nytt brev. Ärligt talat så började det koka redan innan jag öppnade det, varenda liten stridsnerv vaknade till liv, jag vägrar att bli deras pengakalv, jag betalade en fruktansvärd räkning i höstas. Så med alla taggar utåt och med superargument i huvudet öppnade jag kuvertet och förberedde mig på det värsta bara för att finna att de gjort fel och att jag får tillbaka mer än hälften av det jag betalade i höstas. Very nice!

Fler äventyr denna vecka är en födelsedagspresent som jag skickat till min kompis i Skottland förra veckan. Inledningsvis kan jag förklara att jag stör mig på att posten har sina färdiga förpackningar som kostar 149:- när man vill skicka under 2 kg, priset är oavsett om man skickar inom Europa eller utanför! Bara det är lite konstigt, för det andra så är de färdiga kuverten så små att man får aldrig plats med så mycket utan måste hela tiden anpassa innehållet efter presenten. Så jag köpte ett stort vitt vadderat kuvert, stoppade det fullt med grejjor och gick till min närmsta "post-tillhandahållare", de vägde det och jag betalade rätt summa. Ändå kom paketet fram till min kompis som av någon anledning fick lösa ut det med en viss summa av anledning som jag inte riktigt förstår. I skottland påstod en gubbe på deras postkontor att paketet legat där sedan 3 januari. Mein gott!!!!! Ok, min kompis fick sin födelsedagspresent till slut!

Kommentarer
Postat av: Carina D

Det VAR ett aventyr. Fast jag behovde inte betala for det... Fick ga till postcentralen och hamta ut det dock, det var da de sa att det var stamplat 3/1, vilket det var, men det var ju fel!!! Till slut levererade de det till dorren - nar de val hittade det. Da var adressen overkorsad och skulle ha returnerats till avsandaren och pa paketet satt en lapp som sa att de tog emot det 3/1. Det lustiga ar att poststampeln visade 1/2!!!

Om det kommer fram en manad innan det skickats; ar inte det varldens snabbaste post i sa fall?!?

Postat av: Your best friend STELLA ( I decide;-)

Forza JOLLY SPY!! Kollade precis på Jamie..med munkarna som drack spumante o dansade. Jag längtar till Italien. Ciao bellaaaaaaaaaaaaaaaa

2006-02-12 @ 20:33:04
URL: http://stellabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback