Så nu är hösten här eller Pre-jul!

Så nu har hösten kommit på allvar. I helgen small det till och blev kallt på riktigt.  Det är inte så långt kvar till jul nu, jag har redan sett att på de större varuhusen har de börjat med juldekorationer och försäljning av julpynt.

I Skottland fanns det en butik som sålde julpynt året runt. Den lilla shoppen var jättegullig med julpynt i olika modeller och allsköns olika typer av glitter och små älvor och annat och i den lilla butiken så klingade julmusiken konstant. Men ärligt talat det måste vara jättejobbigt att lyssna på detta klingande ljud hela dagarna. Undrar om de människor som jobbar i butiken verkligen firar jul själva. Antingen firar de inte jul för de gör det mer eller mindre varje dag i sin shop eller så är de passionerade julfirare som firar hej vilt.



 Här är en bild på butiken. Den ligger at The old Mile i Edinburogh i Skottland så är ni där någon gång är den garanterat värd ett besök.

Själv var jag i The English Shop härmodagen och köpte Heinz Broth soppa. Provade den igår, jag har ätit godare soppor det kan jag ju lugnt säga. I Skottland var Broth jättegott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback