Puckad chef

Min chef är puckad. Jag är väl inte ensam i denna värld om att ha en mega-puckad chef. Ok, han är så puckad i huvudet för att han förväntar sig att jag ska göra ett jättebra jobb och bygga upp hans personliga kundrelationer d v s han har inte så bra personlig kontakt med dem beroende på att han är så nervös jämt. Så som hans underchef vill han nu att jag ska lägga en massa tid, energi och annat på att bygga upp hans relationer med kunderna utan att han själv behöver lyfta ett finger. Det skulle vara helt ok om vår arbetsrelation var bra men han är en idiot. Alla roliga arbetsuppgifter jag haft har han på ett eller annat sätt sett till att jag inte har kvar längre och hans ursäkter för att ta bort dom är otroliga. Han skyller gärna på andra eller ännu hellre låtsas om som om det inte hänt!!!!! Nu ska jag bara fokusera på att bygga upp hans relationer och sedan ska han skörda frukten av mitt arbete ingen utveckling för mig bara utveckling för honom. Puckade människa. Dessutom när vi sitter i möten med kunden har han inte en aning om vad han pratar om egentligen men han får det att låta som att allt det arbete jag gjort det har i själva verket han gjort och det blir ännu mer pinsamt när det är fullständigt klart för kunden vem som egentligen gjort vad. Pinsamma människa. Men hur kan man som chef överhuvudtaget tro att man ska få något att fungera om man behandlar sin personal på det sättet. De som jag har under mig tål honom inte heller och som mellanchef får jag inte enligt allmänna arbetsrättsliga regler snacka skit om honom, visst viss kritik får jag framföra men det blir ju inte bättre.

Har jag då försökt diskutera detta med honom? Absolut, men han är alltid sååååååååå upptagen och måste jag störa just nu? Han gör ett stort nummer av att det är väldigt besvärande att behöva ta sig tid att lyssna. Redan där har jag tappat allt lugn och vill bara fläta till honom. SÅ, alla råd och tips för att få idioten att förstå att det är ohållbart att betee sig så som chef är välkomna.

Kommentarer
Postat av: Carina

Det varsta med puckade chefer ar att om man forsoker gora nagot at dem sa slutar det med att man sjalv rakar illa ut medan de blir befordrade... verkar det som.

Onskar jag kunde komma med tips, men jag kan bara komma pa hamnd...

Postat av: Paola

Helloooooo! Kanske man kan gröpa ur en stor pumpa och stoppa in puckots huvud i den..eller bara vara smartare och coolare än puckot och invänta det rätta ögonblicket att säga bye-bye och vinka långsamt medan man lämnar puckot i sin trista mikrovärld!

2005-11-04 @ 19:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback