Jul

I år ska jag fira jul. De senaste jularna har jag valt att jobba istället för att fira dels för att man tjänar så bra när man jobbar julhelgen, dels för att jag ärligt talat inte orkat med den klassiska julstressen och hysteriska släktingar som efter en viss mängd alkohol gärna spårar ur.

 
Men i år ska jag fira jul. Så härligt! Dessutom har jag bestämt att jag ska överdekorera lägenheten i år med julpynt. Men affärerna har knappt börjat julskylta än! Tidigare om åren så är det traditionellt att gnälla om att affärerna börjar med juldekorering och försäljning redan i oktober. Det fanns bara ett varuhus som redan i oktober plockat upp allt julpynt. De har dessutom så fina saker så det var bara en fröjd för ögat att se vad de sålde.

 
Så i år ska jag ha hela paketet i min lägenheten. Utom julgran för jag orkar inte gå och dammsuga varje dag efter de barr som faller ner istället ska jag köpa jättefina frostade grenar och konstruera i en fin julskulptur med diverse juldekorationer i. I en butik vid gallerian kan man köpa intressanta saker att hänga i julgranen, bland annat guldlejon, små prinsesskronor och lamm. Intressant, man kanske skulle ha tema jul-zoo? Näe, jag ska glitter tema, ju mer det glittrar desto bättre!

Kommentarer
Postat av: Carina D

Jul-zoo? Da har en kompis de perfekta pepparkaksformarna. Det AR ett helt zoo! Jul-giraffer, jul-elefanter, jul-kameler, vi har gjort allt. :-)

Skulle precis tipsa om konstgjord gran - inte hardplast som ser konstig ut utan en med mjuka barr. Fordelen ar att de ar da man inte orkar pryttla ihop allt sa kan man ta toppen, den ar anda en halvmeter hog. Nackdelen ar dock att den faktiskt, tro det eller ej, barrar... Snacka om naturtroget.

Har haller de pa att fixa fonster och julbelysning. Det ar inte helt klart an, men jag blir alltid glad nar jag gar forbi Celtic Shopen for det fonstret ar jattemysigt! Jag har julkanslor!!! Vi har pratat jul i sakert tva veckor pa jobbet nu och jag har faktiskt en pepparkaksdeg i kylen. det ar nog dags att provbaka snart... :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback